۱۳۹۵ دی ۳, جمعه

حمایت مردمی از آرش صادقی و گلرخ ایرایی در خیابان های تهران



تعدادی از شهروندان تهرانی با دیوارنویسی برای آرش صادقی و گلرخ ایرایی، حمایت خود را از این زوج دربند اعلام کرده و خواستار آزادی آنان شده‌اند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، شماری از شهروندان تهرانی با نوشتن جملاتی همچون “جان آرش صادقی در خطر است” بر دیوارهای شهر تهران، اعتراض خود را نسبت به بی توجهی مسئولین به اعتصاب غذای ۶۰ روزه آرش صادقی اعلام کرده و با حمایت این زندانی سیاسی و همسرش، گلرخ ایرایی، خواهان آزادی این زوج گشته‌اند.
آرش صادقی که در اعتراض به نقض مکرر قانون در پرونده خود و همسرش، گلرخ ایرایی، از روز دوشنبه سوم آبان ماه سال جاری، اقدام به اعتصاب غذا کرده، پس از ۶۰ روز اعتصاب غذا قادر به تکلم نبوده و با توجه به افت شدید فشار (۸ روی ۵)، بیش از نوزده کیلو کاهش وزن، بیهوشی‌های پیاپی، مشکلات کلیوی و معدوی، بالا آوردن لخته‌های خون، تپش قلب و همچنین تنگی تنفس، خطر مرگ وی را تهدید می‌کند. این در حالی است که تاکنون مسئولان قضایی هیچ واکنشی به خواسته‌های قانونی این زندانی سیاسی محکوم به نوزده سال حبس نشان نداده‌اند.
این زندانی سیاسی در نامه‌ای که پیش‌تر از سوی تارنگار حقوق بشر در ایران منتشر شد، به‌تفصیل درباره دلایل اعتصاب غذای خود توضیح داده است. وی هم چنین با انتشار نامه ای به نقض قانون مکرر در روند پرونده همسرش اشاره کرده است.
آرش صادقی اعلام کرده که نیروهای امنیتی در پرونده آن‌ها دخالت داشته و قانون به‌طور مرتب در پرونده آن‌ها نقض شده است.


    تصاویری از دیوارنویسی شهروندان تهرانی برای آرش صادقی و گلرخ ایرایی در پی می‌آید:
    arashkh14

    هیچ نظری موجود نیست:

    ارسال یک نظر