۱۳۹۵ دی ۲, پنجشنبه

بلاتکلیفی سهیل زارعی از بازداشت شدگان پاسارگاد در زندان شیراز



 سهیل زارعی از بازداشت شدگان «روز جهانی کوروش» در مجموعه میراث فرهنگی پاسارگاد در زندان شیراز به صورت بلاتکلیف نگهداری می شود و کماکان از امکان تماس با خانواده خود محروم است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سهیل زارعی فرزند مرتضی از بازداشت شدگان «روز جهانی کوروش» در مجموعه میراث فرهنگی پاسارگاد است کهمدتی قبل از اداره اطلاعات به بند عمومی در زندان شیراز منتقل شده اما هم‌چنان به صورت بلاتکلیف و بدون امکان تماس با خانواده خود در این محل نگهداری می شود.
لازم به یادآوری است، روز هفتم آبان‌ماه ۹۵، تردد شهروندان در مجموعه میراث فرهنگی پاسارگاد با «محدودیت و تدابیر شدید امنیتی» همراه بود. با این حال، به مناسبت هفتم آبان، با عنوان غیر رسمی «روز جهانی کوروش» خیل کثیری از ایرانیان در کنار آرامگاه وی در مجموعه میراث فرهنگی پاسارگاد گردهم آمدند.
شایان ذکر است، آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید شیعه در قم پس از آن با لحنی تهدیدآمیز با بیان «باز ما زنده، نشسته و تماشاگر هستیم» به برگزاری تجمع روز کوروش در مجموعه میراث فرهنگی پاسارگاد واکنش انتقادی نشان داد و مشارکت کنندگان در این تجمع را «ضد انقلاب» خواند.
پس از موضع گیری این مرجع شیعی، علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس از دستگیری «عوامل اصلی هنجار شکنی» در تجمع روز کوروش خبر داد و مدعی شد: “اقدامات این افراد پیش از این از  سوی دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی مورد رصد قرار گرفته بود.”

همایون پناهی شاعر و پژوهشگر فلسفه اهل اراک و محدثه قاسمی دانشجوی ۲۰ ساله رشته تاریخ  در دانشگاه خوارزمی و ساکن تهران، دو شهروند دیگر بازداشت شده در این ارتباط هستند که هرانا پیشتر موفق به احراز هویت و انتشار گزارش وضعیت وی شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر