۱۳۹۵ دی ۴, شنبه

پیشنهادهای ایران به اتحادیه جهانی کشتی برای پوشاندن بدن زنان کشتی‌گیر



فدراسیون کشتی ایران برای پوشاندن بدن کشتی‌گیران زن به اتحادیه جهانی کشتی پیشنهادهایی ارائه داده و گفته است این پوشش موجب می‌شود که زنان مسلمان نیز به این ورزش جلب شوند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از رادیو فردا، در نامه ارسالی ایران به اتحادیه جهانی کشتی ادعا شده که پوشش کنونی زنان در مسابقات کشتی مورد تأیید «بسیاری از زنان اروپایی و آمریکایی و حتی زنان فعال و صاحب مدال المپیک و جهان» در کشتی زنان نیز نیست.
در این پیشنهادها آمده است که «زنان از ظرافت ظاهری متفاوتی نسبت به مردان برخوردار هستند» و به‌ویژه موهای آن‌ها باید پوشیده باشد و از فک و صورتشان محافظت شود.
در نامه فدراسیون کشتی ایران همچنین گفته شده: «نوع دوبنده این زنان علاقمند به کشتی، لباسی مناسب و در دسترس برای همگان است که از موی سر تا کف پا را پوشش داده و محافظت می‌کند. هم‌چنین مو و سر بانوان کشتی‌گیر در این نوع از کشتی، با کلاهی مخصوص و گوش‌بند محافظت می‌شود.»
فدراسیون کشتی ایران خطاب به اتحادیه جهانی کشتی گفته است: «مطمئن باشید این نوع پوشش و محافظت، توسعه کشتی بانوان را در بین زنان علاقمند به کشتی تسریع می‌کند.»
پیش از این چند فدراسیون بین‌المللی از جمله فدراسیون والیبال، فوتبال و بسکتبال با حضور زنان مسلمان با حجاب مشروط در رقابت‌ها موافقت کرده‌ بودند.
بسیاری از زنان و دختران ایرانی به ورزش قهرمانی و حرفه‌ای علاقه‌مند هستند، اما برای این‌که بتوانند استعداد خود را بروز دهند، با موانعی متعدد روبه‌رو هستند. یکی از مهم‌ترین مشکلات، پوشش زنان ورزشکار ایرانی است. مسئولان ورزش ایران تنها در صورتی اجاره شرکت در مسابقات را به زنان می‌دهند که پوشش آن‌ها از نظر موازین اسلامی مشکلی نداشته یا تائید شده باشد.
از سوی دیگر گاهی قوانین بین‌المللی نیز به دلیل مغایرت «پوشش اسلامی زنان ورزشکار ایران» با «قوانین و ضوابط موجود»، به آنان مجوز شرکت در رقابت‌های جهانی را نمی‌دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر