۱۳۹۵ دی ۶, دوشنبه

تبعید بهنام ابراهیم زاده به سالن زندانیان ‘خطرناک’ در زندان رجایی شهر کرج



 روز جاری بهنام ابراهیم زاده فعال کارگری زندانی در زندان رجایی شهر کرج با دستور مدیر داخلی این زندان به سالن «زندانیان خطرناک» تبعید شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز ششم دی ماه ۹۵، بهنام ابراهیم زاده فعال کارگری زندانی در زندان رجایی شهر کرج با دستور داریوش امیریان مدیر داخلی زندان، به سالن ۳۵ بند ۱۰ تبعید شد.
یک منبع نزدیک به آقای ابراهیم زاده با بیان اینکه این زندانی به دلیل عدم امنیت جانی تهدید به اعتصاب غذا کرده، به گزارشگر هرانا گفت: “این سالن یکی از سالن های زندان رجایی است که از نظر استانداردهای بهداشتی بسیار پائین بوده، محل نگهداری زندانیان مبتلا به ایدز و هپاتیت و همچنین زندانیان خطرناک است.”
این منبع مطلع در ادامه در مورد دلایل این تبعید نیز افزود: “چندی است در مورد ورود مواد مخدر به زندان رجایی شهر با همکاری مسئولین زندان از جمله داریوش امیریان مدیر داخلی این زندان افشاگری هایی شده که مسئولین با ظن اینکه آقای ابراهیم زاده این کار را انجام داده، با تهدید از وی خواسته بودند این اخبار را تکذیب کند. ولی با پاسخ منفی او روبرو شده بودند.”
منبع نزدیک به این فعال کارگری زندانی با بیان نگرانی خانواده و نزدیکان وی از این انتقال و عدم امنیت جانی او در پایان تصریح کرد: “امروز صبح مجددا آقای امیریان در زیر هشت (درب سالن) بند ۲ این زندان آقای ابراهیم زاده را احضار و دوباره خواسته اش را تکرار می کند و پس شنیدن پاسخ مجدد منفی این زندانی، بلافاصله دستور تبعید او را به سالن ۳۵ بند ۱۰ نوشته و پس از ساعاتی این انتقال اجرائی شد.”

بهنام ابراهیم زاده فعال کارگری متولد ۱۳۵۶ اولین بار سال ۱۳۸۷ به اتهام شعارنویسی و فعالیت تبلیغی در شهر اشنویه بازداشت شد.

آقای ابراهیم زاده دومین بار یازدهم اردیبهشت ۱۳۸۸ و همزمان با روز جهانی کارگر، همراه با جمعی از فعالان کارگری و مدنی در پارک لاله تهران بازداشت و بعد از یک ماه به قید وثیقه آزاد شد.
این کارگر زندانی سومین بار بیست و دوم خردادماه ۱۳۸۹ بازداشت شد. او پس از بازداشت مدت ۴ ماه در سلول های انفرادی زندان اوین تحت فشار و بازجویی بود و پس از ان به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد.
شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی در دادگاهی کوتاه و بدون حضور وکیل، بهنام ابراهیم زاده را به بیست سال حبس تعزیری محکوم کرد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۵ سال کاهش یافت.
بهنام ابراهیم زاده در جریان حمله‌ی گارد زندان اوین به بند ۳۵۰ موسوم به “پنجشنبه سیاه” مورد ضرب و شتم واقع شد و به مدت ۱۵ روز نیز به انفرادی های بند ۲۴۰ منتقل شد.

این فعال کارگری در اردیبهشت‌ماه سال ۹۳ به سلول های انفرادی بند ۲۰۹ منتقل شد و پس از مدتی به طور غیرقانونی به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.

ابراهیم زاده از دیسک کمر و آرتروز گردن رنج می‌برد و با وجود پیگیری، تا کنون موفق به درمان بیماری در زندان نشده بود. پسرش نیما به سرطان مبتلا شده بود و خانواده‌اش گفته‌اند که به دلیل بیماری نیما، سختی رفت و آمد و محدودیت های مالی امکان ملاقات هفتگی با او را ندارند.
آقای ابراهیم زاده در زندان رجایی شهر نیز بارها مورد آزار و اذیت قرار گرفت و از بندی به بند دیگر منتقل شده است.
در حالی که حکم محکومیت ۵ سال حبس تعزیری بهنام ابراهیم زاده که به خاطر آن در زندان به سر می برد به پایان رسیده بود در دهم مرداد سال گذشته، دادگاه تجدید نظر استان تهران، بهنام ابراهیم زاده را با کاهش حکم از ۹ سال و نیم زندان به ۷ سال و ۱۰ ماه و ۱۵ روز حبس تعزیری و چهارصدوپنجاه هزار تومان جریمه دیگر محکوم کرد. اتهام او “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی و خارجی” و فعالیت تبلیغی علیه نظام درج شده است.
این حکم به دلیل فعالیت های او در زندان در زمانی که حبس ۵ ساله خود را تحمل می کرد صادر شده است.
علاوه بر آن اتهام “فک قرار بازداشت” و “استفاده از تجهیزات ماهواره و پاسور” نیز بخشی از اتهامات این کارگر زندانی بود. همه‌ی این اتهامات در زمانی وارد شده است که او در زندان به سر می برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر