۱۳۹۵ دی ۱۱, شنبه

اسماعیل عبدی به مرخصی آمد



اسماعیل عبدی، فعال صنفی، روز جاری با قرار وثیقه به مرخصی اعزام شد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، اسماعیل عبدی عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان استان تهران و ساعاتی پیش با قرار وثیقه به مرخصی آمد.
اسماعیل عبدی، فعال صنفی که در روز سه شنبه نوزدهم آبان ماه بدون ارائه حکم در منزلش بازداشت شده بود، ۲۲ آبان ماه از قرنطینه زندان اوین به بند هشت این زندان انتقال یافت.
دبیرکل کانون صنفی معلمان پیش‌ازاین به مدت ۱۱ ماه در بازداشت به سر برده و در دادگاه بدوی در بهمن‌ماه ۹۴ با ریاست قاضی صلواتی به ۶ سال زندان محکوم‌شده بود.
در مهر ماه سال جاری شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران حکم شش سال حبس اسماعیل عبدی دبیر کانون صنفی معلمان را تأیید کرد.
آقای عبدی با اتهاماتی مانند «اجتماع و تبانی به‌قصد اخلال در نظم عمومی» و «تبلیغ علیه نظام»، موضوع مواد ۶۱۰ و ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی محاکمه و مصداق این اتهامات، فعالیت‌های صنفی او به‌عنوان دبیر کل کانون صنفی معلمان و سازماندهی و شرکت در تجمعات عنوان‌شده بود.
این فعال صنفی پیش تر نیز در تابستان ۸۸ بازداشت شده و مدت ۴۴ روز را در زندان اوین گذرانده بود. پس از آزادی به قید وثیقه، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پیرعباسی در هشتم تیرماه ۱۳۹۰ اسماعیل عبدی را به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «ارتباط با دول متخاصم» به ده سال حبس محکوم کرد که به مدت ۵ سال تعلیق شد. مصاحبه‌های این فعال صنفی با رسانه‌های خارجی دربارهٔ وضعیت آموزش‌وپرورش مصداق این اتهامات عنوان‌شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر