۱۳۹۵ دی ۷, سه‌شنبه

دادگاه فرزاد پورمرادی برگزار شد



روز گذشته جلسه دادگاه فرزاد پورمرادی، فعال رسانه‌ای در کرمانشاه، برای رسیدگی به اتهامات “اقدام علیه امنیت ملی” و “تبلیغ علیه نظام” برگزار شد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، فرزاد پورمرادی، فعال رسانه‌ای، روز گذشته هفتم دی‌ماه در شعبه سوم دادگاه انقلاب اسلامی کرمانشاه به ریاست قاضی محمودیان و با حضور شهاب تجری، وکیل خود، محاکمه شد.
لازم به ذکر است، در پانزدهم آذر ماه سال جاری این فعال رسانه‌ای به اتهامات “نشر اکاذیب به‌قصد تشویش اذهان عمومی” و “توهین به مقامات” در شعبه ١٠٣٣٣ کیفری کرمانشاه به ریاست ولی محمدی محاکمه شد.
فرزاد پورمرادی، روز یکشنبه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۴، هنگام خروج از خانه توسط نیروهای امنیتی – انتظامی بازداشت و پس از مدتی به زندان دیزل‌آباد در کرمانشاه انتقال یافت. وی پس از دوماه با وثیقه ۹۰ میلیون تومانی آزاد گردید و چند روز پس‌ از آن در پی وخامت وضعیت جسمانی ناشی از عدم رسیدگی درمانی در زندان، در بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفت.
مقامات قضایی در زمان بازداشت این روزنامه‌نگار از اعزام وی به بیمارستان خودداری کرده بودند.
شایان ذکر است که آقای پورمرادی از گرفتگی دریچه قلبی و عفونت کیسه صفرا رنج می‌برد.
این روزنامه‌نگار در طول دوران بازداشت خود از حق گرفتن وکیل محروم بوده است.
پیش‌تر، رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران، پورمرادی را در سال ۱۳۸۸، در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری، به تحریک دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه متهم کرده و او را فردی «ضدانقلاب با سوابق متعدد فعالیت» عنوان کرده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر