۱۳۹۵ دی ۶, دوشنبه

تفتیش منزل دو شهروند بهایی در قزوین

عکس ‏‎Bahainews‎‏
به گزارش خبرگزاری بهایی نیوز محل زندگی سهیل کشاورز شهروند بهایی زندانی در اداره اطلاعات و منزل سهراب کشاورز روز گذشته توسط ماموران امنیتی این استان مورد تفتیش قرار گرفت.
بنابر گزارش مجموعه خبری بهایی نیوز ماموران امنیتی روز شنبه ۴ دی ماه ۱۳۹۵ ساعت ۳ ظهر به منزل سهراب کشاور پدرسهیل کشاورز مراجعه کرده و ضمن تفتیش و ضبط کتب و وسایل شخصی، وی را به همراه خود به منزل سهیل کشاورز منتقل کردند تا منزل این شهروند بهایی بازداشت شده در هفته گذشته را مجدد مورد تفتیش و بازرسی قرار دهند.
سهیل کشاور پیشتر توسط چهار مامور امنیتی در تاریخ ۱۳۹۵/۹/۳۰در منزل خود بازداشت شده است.
همچنین طی هفته گذشته امرالله خالقیان و فریبا روحانی در شهر کرمان بازداشت شده اند که خانم روحانی پس از ساعاتی آزاد شدند اما همچنان امرالله خالقیان در بازداشتگاه وزارت اطلاعات تحت بازجویی می باشد.
طی روزهای گذشته حسن روحانی رئیس جمهوری ایران منشور حقوق شهروندی را امضا کرده و از حقوق تمامی ملت ایران دفاع کرده است اما شهروندان بهایی پس از انقلاب اسلامی همواره مورد فشار و آزار و اذیت قرار گرفته اند .
طی ماه‌های اخیر بیش از سی شهروند بهایی به اتهام فعالیت‌های واهی بازداشت و محل کسب دست کم ۱۴۰ شهروند بهایی نیوز در مناطق مختلف کشور از سوی اداره اماکن عمومی پلمب شده است.
جمهوری اسلامی، آیین بهایی را به رسمیت نمی‌شناسد و مقام‌های ارشد حکومت بارها علیه آن سخن گفته‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر