۱۳۹۵ دی ۷, سه‌شنبه

گزارشی از آخرین وضعیت سعید شیرزاد در بیست و یکمین روز اعتصاب



 سعید شیرزاد در بیست و یکمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود در زندان رجایی شهر کرج نگهداری می شود. روز گذشته وی بدلیل نامناسب بودن وضعیت جسمی اش به بهداری زندان منتقل شده، اما از تزریق سرم و اعزام به بیمارستان خودداری کرده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سعید شیرزاد در بیست و یکمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود با افت فشار، تپش قلب، کاهش وزن و درد کلیه، در بند ۱۲ زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج نگهداری می شود.
یک منبع نزدیک به این زندانی با بیان اینکه فشار خون وی در روزهای اخیر به ۱۰ روی ۶ تقلیل یافته و ۵ کیلو وزن کم کرده است، در مورد وضعیت جسمی آقای شیرزاد به گزارشگر هرانا گفت: سعید دچار تپش بالای قلب  شده که نزدیک به صد هست و از کلیه درد و ضعف  رنج می برد.
این منبع مطلع در ادامه افزود: روز گذشته بدلیل نامناسب بودن وضعیت جسمی اش به بهداری منتقل شد که از تزریق سرم و اعزام به بیمارستان که توصیه پزشکان بود، خودداری کرد.
آقای شیرزاد، از روز هفدهم آذرماه در اعتراض به وضعیت زندانیان بیمار و فقدان امنیت زندانیان عقیدتی با دوختن لبانش دست به اعتصاب غذا زده است.
آقای شیرزاد در پاسخ به درخواست فعالان مدنی در خصوص شکستن اعتصاب غذایش گفته است: “بگذارید برای صدای بی‌صدایان در بند شده تا ۳۰ روز این اعتصاب را پیش ببرم.” او گفته است که پس از روز سی‌ام یا اعتصاب غذای خشک خواهد کرد و یا آنکه اعتصاب غذای خود را خواهد شکست.
آقای شیرزاد ضرب و شتم مهدی فراحی شاندیز توسط مسئولین زندان را از جمله مثالهای فقدان امنیت در زندان  و موارد اعتراضی خود اعلام کرده است.

این زندانی در نامه ای به مسئولان زندان اعلام کرده به دلایلی از جمله “توهین مستمر ماموران به خانواده های زندانیان، عدم قبول نامه های رسمی اعتصاب غذا که موجب سلب مسئولیت پزشکی از مسئولان زندان میشود، بازداشت اعضای خانواده های زندانیان سیاسی در سالن ملاقات، جلوگیری از اعزام زندانیان سیاسی بیمار به مراکز درمانی، ضرب و شتم زندانیان سیاسی و اعزام اجباری به دادگاه توسط مامورین و نهایتا جلوگیری از گردش هوا در سالن با جوشکاری در و پنجره ها که سلامت زندانیان را در معرض خطر می اندازد” دست به این اعتصاب غذا می زند.

لازم به یادآوری است سعید شیرزاد ، ۲۷ ساله، فعال سیاسی و عضو جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان از ۱۸ خرداد ماه ۱۳۹۳ در بازداشت به سر می‌برد. او بیش از ۲ ماه را در بند ۲۰۹۹۹ زندان اوین در انفرادی و بدون داشتن ارتباط با خانواده و وکیل خود به سر برد.
دادگاه این فعال سیاسی، ۲۱ شهریور ۹۴ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی و با حضور وکیل او امیرسالار داودی پس از گذشت پانزده ماه از تاریخ بازداشتش برگزار شد. وی در نهایت به اتهام «ﺍﺟﺘﻤﺎﻉ ﻭ ﺗﺒﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﻗﺼﺪ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻣﻨﯿﺖ ﮐﺸﻮﺭ» به ۵ سال حبس تعزیری محکوم و حکم صادره در روز چهارشنبه ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۴ به وکیل وی ابلاغ شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر