۱۳۹۵ دی ۷, سه‌شنبه

نگهداری شرمینه نادری در بند دو-الف زندان اوین



شرمینه نادری، استاد دانشگاه تهران در زمینه تاریخ، از شانزده روز پیش در بند دو-الف زندان اوین تحت بازجویی قرار دارد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، شرمینه نادری، استاد دانشگاه تهران، از ۲۱ آذرماه سال جاری در بند دو-الف سپاه پاسداران به سر برده و در طی این مدت تنها یک بار موفق به تماس با خانواده خود شده است.
یک منبع مطلع در این‌باره به خبرنگار تارنگار حقوق بشر در ایران گفت: «در چند روز اخیر به دلیل ممانعت مأموران امنیتی از تماس با خانواده، خانم نادری از پاسخ دادن به بازجویی‌ها امتناع کرده و بالاخره در روز گذشته توانسته که با خانواده‌اش صحبت کند.»
گفته می‌شود که این استاد دانشگاه در این مدت تحت‌ فشار روحی و جسمی قرار داشته و طی سه روز گذشته از دریافت وعده‌های غذایی محروم بوده است.
شرمینه نادری، در پی نگارش نامه‌ای انتقادی درباره “نژادپرستی در کتاب‌های درسی مدارس” به نمایندگان مجلس، برای دومین‌بار در ۲۱ آذرماه سال جاری از سوی نهادهای امنیتی بازداشت شد.
یک منبع آگاه پیش‌تر در مصاحبه با تارنگار حقوق بشر در ایران عنوان کرده بود: «خانم نادری بعد از نوشتن این نامه به نمایندگان مجلس، نخستین‌بار در ۱۹ مهرماه از سوی مأموران وزارت اطلاعات بازداشت و پس از چند روز آزاد شد. بعد از مدتی، در تاریخ سوم آذرماه به وی ابلاغ شد که در ۲۱ آذرماه به دادگاه مراجعه کند اما همان روز دادگاه توسط نیروهای سپاه پاسداران در منزل دستگیر می‌شود.»
لازم به توضیح است، اتهام شرمینه نادری در برگه احضاریه به‌ طور واضح مشخص نشده و تنها عنوان گشته است: “نظر به این‌که پرونده‌ای از سوی دادگاه برای متهم ایجاد نشده، پس از بررسی تفهیم اتهام خواهد شد.”
منبع مطلع در مصاحبه با تارنگار حقوق بشر در ایران تأکید کرد که در نامه خانم نادری به نمایندگان مجلس که دلیل بازداشت وی می‌باشد، تنها از مسئله نژادپرستی در کتاب‌های درسی مدارس انتقاد شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر