۱۳۹۵ دی ۸, چهارشنبه

اخراج فریناز مختاری شهروند بهایی از دانشگاه بیرجند

عکس ‏‎Bahainews‎‏
به گزارش خبرگزاری بهایی نیوز فریناز مختاری شهروند بهایی ساکن بیرجند به دلیل باورمند بودن به دیانت بهایی از دانشگاه دخترانه فنی و حرفه ای بیرجند اخراج شد.
بنابرگزارش مجموعه خبری بهایی نیوز فریناز مختاری با وجود قبولی در کنکور دانشگاه و حضور در کلاس های درسی در تاریخ ۵ دی ماه امسال پس از تماس از سوی مسئولین دانشگاه از ادامه تحصیل در این دانشگاه محروم شد.
به گفته منابع مطلع در تاریخ ۵ دی ماه با فریناز مختاری تماس گرفتند و عنوان کردند که به دلیل ارسال نامه ی از سوی سازمان آموزش و سنجش کشور وی جهت دریافت مدارک در تاریخ ۶ دی ماه به معاونت دانشگاه مراجعه کند.
پس از حضور این شهروند بهایی در دانشگاه به وی ابلاغ می شود که از ادامه تحصیل محروم می باشد و در جواب سوال اینکه به چه دلیل اخراج شده است اعتراض می کند اما هیچ کدام از مسئولین ، مسئولیت اخراج را نمی پذیرفتند و عنوان می کنند که " ما مسئولیم و معذور"

در سال جاری دستکم ۱۲۹ شهروند بهایی پس از ثبت نام و شرکت در کنکور ۱۳۹۵ به دلیل باورمند بودن به دیانت بهایی از حضور در دانشگاه جهت ادامه تحصیل منع شده اند.همچنین تعداد بسیاری از شهروندان بهایی که اجازه حضور در دانشگاه را یافتند پس از احراز هویت دینی آنها از دانشگاه اخراج شدند .به گفته بعضی از منابع دست کم صد هزار شهروند بهایی پس از انقلاب تاکنون از تحصیل محروم شده اند.
طی ماههای اخیر بیش از دو هزار شهروند بهایی در نامه ی به حسن روحانی خواستار بهبود شرایط تحصیل برای بهائیان در ایران داشته اند که مجموعه بهایی نیوز آن را منتشر کرده است.پس از انقلاب اسلامی در ایران تا به امروز بیش از صدهزار شهروند بهایی از ادامه تحصیل منع شده اند.
محرومیت از تحصیل بهاییان در دانشگاه‌های ایران با استناد به مصوبه‌ی ششم اسفند ۱۳۶۹ “شورای عالی انقلاب فرهنگی” صورت می‌گیرد که بهاییان را علاوه بر محرومیت از اشتغال در اماکن دولتی، از تحصیلات دانشگاهی نیز محروم می‌کند.
بر اساس بند سوم این مصوبه، نه تنها باید از ثبت نام بهاییان در دانشگاه‌ها جلوگیری به عمل آید بلکه چنان‌چه هویت بهایی فردی بعد از ثبت نام و “هنگام تحصیل” نیز احراز گردد، باید از تحصیل محروم شود.
محرومیت شهروندان بهایی پس از انقلاب اسلامی و اعلام انقلاب فرهنگی در ایران به صورت سیستماتیک اجرا شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر