۱۳۹۵ دی ۷, سه‌شنبه

افزایش خشونت و آمار خودکشی در زندان رجایی شهر کرج / خودکشی ناموفق یک زندانی


 افزایش خشونت و آمار خودکشی در زندان رجایی شهر کرج / خودکشی ناموفق یک زندانی

روز دوشنبه ۶ دی ماه ۱۳۹۵ پیمان احمد، زندانی عادی زندان رجایی شهر کرج، با حلق آویز کردن خود اقدام به خودکشی کرده است که با اطلاع به موقع همبندیان و انتقال سریع وی به بهداری جانش را نجات داده اند.
به گزارش بام، ارگان خبری بنیاد اکبر محمدی، اقدام پیمان احمد دومین خودکشی در طول دو هفته اخیر در این زندان محسوب می شود و به گفته زندانیان، مسئولان تا کنون موفق به جلوگیری و یا کاهش آمار خشونت و خودکشی در زندان نشده اند.
به گفته منبعی مطلع طی دو هفته گذشته یکی از زندانیان عادی این زندان به نام غلام شکری اقدام به خودکشی کرده بود که عدم رساندن به موقع این زندانی به بهداری منجر به آن شد که وی جان خود را از دست بدهد و در همین راستا در روز یکشنبه ۵ دی ماه سال جاری، مسئولان زندان، برای جلوگیری از ایجاد درگیری و آسیب رسیدن به یک زندانی دیگر به نام پیمان احمد وی را از اندرزگاه ۶ به اندرزگاه ۲ دارالقرآن منتقل کردند اما این زندانی نیز با اقدام به خودکشی جان خود را در خطر قرار داده است.
به گفته این منبع، مسئولین برای در امان ماندن این زندانی، او را از اندرزگاه ۶ منتقل کرده بودند اما وی پس از انتقال، در ساعت ۹ شب اقدام به حلق آویز کردن خود در حمام اندرزگاه ۲ موسوم به داراقرآن کرده است.
خوشبختانه با اطلاع یافتن به موقع زندانیان پیمان احمد به بهداری منتقل شده است اما تا لحظه تنظیم این خبر از سلامت و وضعیت جسمانی وی خبری در دست نیست. یادآور می شویم که این زندانی با انوع جرائم توسط دستگاه قضا جمهوری اسلامی به ۵۷ سال زندان محکوم شده است.
به گفته زندانیان در پی درگیری های خونین اخیر که منجر به ضرب و جرح و اعزام چند از زندانیان به بیمارستان شده است تنها اقدام مسئولان انتقال افراد شرکت کننده در درگیری به انفرادی های زندان به مدت طولانی بوده است.
این درگیری ها که با زیرپا گذاشتن تمامی حقوق انسانی صورت می گیرد، نه تنها آمار خشونت، بلکه آمار خودکشی را افزایش داده و مسئولان هیچ ساز و کاری برای تفکیک جرائم زندانیان و جلوگیری از اینگونه مسائل ندارند.
شایان ذکر است که با وجود اعمال خشونت آمیز مانند خودکشی و درگیری های خونین بین زندانیان عادی، همچنان تعدادی از زندانیان سیاسی از جمله بهنام ابراهیم زاده و سهیل بابادی با عدم رعایت قانون اصل تفکیک جرائم در بین زندانیان عادی نگهداری می شوند.
نوشین ارشادی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر