۱۳۹۵ دی ۹, پنجشنبه

بیش از یک ماه و نیم بلاتکلیفی زرتشت احمدی راغب در زندان اوین



 زرتشت (اسماعیل) احمدی راغب، فعال مدنی بیش از یک ماه و نیم است که در زندان اوین به صورت بلاتکلیف نگهداری می شود. برای این شهروند از حدود یک ماه پیش قرار وثیقه صادر شده اما از تودیع آن ممانعت بعمل می آید. آقای احمدی در حال حاضر در اعتصاب غذای اعتراضی بوده و به بند ۴ این زندان منتقل شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح روز یکشنبه ۲۳ آبان‌ماه، زرتشت (اسماعیل) احمدی راغب، در منزل شخصی اش در شهریار توسط نیروهای امنیتی لباس شخصی بازداشت و روز بعد در یک تماس تلفنی کوتاه به خانواده‌اش خبر داد که در بند ۲۰۹۹ زندان اوین نگهداری می‌شود.

آقای احمدی بعد از یک ماه تحمل سلول انفرادی در تاریخ ۲۳ آذرماه به سالن ۱ بند ۴ زندان اوین منتقل شده است.

یک منبع نزدیک به خانواده احمدی در مورد اعتصاب غذای این فعال مدنی به گزارشگر هرانا گفت: “از روز اول که به انفرادی منتقل شده بود اعتصاب غذا کرده و وقتی به بند منتقل شد اعتصاب غذایش را شکست. اما به فاصله کمی دوباره دست به اعتصاب غذا زد.”
این منبع مطلع همچنین در مورد آخرین وضعیت پرونده زرتشت احمدی افزود: “حدود یک ماه پیش بازپرس پرونده ۱۰۰ میلیون تومان سند خواسته بود و خانواده وی سند را برده بودند اما بازپرس گفته بود از وزارت اطلاعات، گزارش هایی را خواسته است و در انتظار آن گزارشات است، بعد از دیدن آنها در مورد قبول سند تصمیم می گیرد و حتی احتمال دارد مبلغ قرار وثیقه را افزایش دهد.”

این فعال مدنی پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز  مدنی داشته است.

مورخ ۲۷ بهمن ماه سال ۹۴ شعبه اول دادگاه انقلاب شهریار، زرتشت احمدی، را به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق نشر مطالب انتقاد آمیز در فیسبوک شخصی اش به شش ماه حبس تعزیری محکوم کرده بود.
آقای احمدی راغب، پرونده دیگری نیز در ارتباط با شرکت در تجمعات اعتراضی مسالمت آمیز دارد، وی دوم آذرماه سال گذشته به همراه تعداد دیگری از فعالین مدنی در تجمعی مقابل ساختمان لاستیک دنا در تهران بازداشت و به بند هشت زندان اوین منتقل شد. وی با قرار کفالت در شانزدهم آذرماه از بابت پرونده مذکور آزاد شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر