۱۳۹۵ دی ۱۱, شنبه

آرش صادقی را نجات دهید”؛ پتیشن حمایت از این زندانی سیاسی در اعتصاب غذا



وبلاگ  change.org با ایجاد یک پتیشن برای آرش صادقی، از  مقامات ایرانی درخواست کرده است که در خصوص وضعیت بحرانی آرش صادقی و رسیدگی به مطالبات این زندانی سیاسی در اعتصاب غذا اقدام کنند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، در پتیشن change.org اشاره‌شده که آرش صادقی بیش از دوماه در اعتراض به بازداشت غیرقانونی همسرش در اعتصاب غذا به سر برده و هم اکنون در وضعیت بحرانی قرار دارد. این وبلاگ از همگان خواسته است تا با مشارکت در این پتیشن، در یک حرکت همگانی از مقامات ایران درخواست آزادی و رسیدگی به مطالبات وی را داشته باشند.
برای شرکت در این پتیشن اینجا کلیک کنید.
فعالین و کاربران ایرانی طی روز گذشته با #SaveArash اقدام به اطلاع رسانی درباره وضعیت آرش صادقی پس از ۶۸ روز اعتصاب غذا کرده و خواستار آزادی و رسیدگی به مطالبات این زندانی سیاسی شده اند. این توفان توییتری پس از ساعاتی به اولین ترند‌ جهانی در شبکه توییتر تبدیل شده و همچنان ادامه دارد.
گفتنی است، شخصیت‌ها و خبرگزاری های خارجی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از ترند جهانی آرش صادقی در توییتر واکنش نشان دادند.
فعالین مدنی نیز از داخل ایران با جمع‌آوری شماره تماس نمایندگان مجلس از همگان خواسته‌اند که  با ارتباط مستقیم با نمایندگان مجلس، آنان را در قبال جان آرش صادقی مسئول شمرده و پیگیری مطالبات این زندانی سیاسی را از آن ها درخواست کنند.
شایان ذکر است که سازمان عفو بین‌الملل شاخه سوئد، در بیانیه‌ای با اشاره به وضعیت بحرانی  آرش صادقی، از همگان خواسته است که با تماس به سفارت خانه های ایران در اقصی نقاط جهان، خواستار آزادی و رسیدگی به وضعیت این زندانی سیاسی شوند.
آرش صادقی، زندانی سیاسی که در اعتراض به نقض مکرر قانون در پرونده خود و همسرش، گلرخ ایرایی، از روز دوشنبه سوم آبان‌ماه سال جاری، اقدام به اعتصاب غذا کرده است، بر اساس آخرین معاینات پزشکی در وضعیت وخیم و بحرانی به سر می برد؛ پزشکان به این زندانی سیاسی اعلامداشته اند که ۷۰ درصد کلیه راست و ۲۰ درصد از کلیه چپ از کار افتاده و با توجه به مختل شدن روند طبیعی بدن، ادامه ی این وضعیت، به کما رفتن و یا مرگ وی را در پی خواهد داشت.
این زندانی سیاسی آخرین بار در پنجم دی‌ماه، در پی تپش قلب شدید، افت شدید فشار، تنگی نفس، حالت تهوع و بالا آوردن مقدار زیادی خون به بیمارستان طالقانی تهران انتقال یافت. پزشکان بیمارستان اعلام داشته‌ بودند، با توجه به فشارخون پایین و قند خون ۵۰ احتمال به کما رفتن وی بسیار بالا بوده و همچنین تحلیل رفتن ماهیچه‌های قلبی و غلظت خون ۲۰ خطر ایست قلبی را افزایش می‌دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر