۱۳۹۵ دی ۹, پنجشنبه

اعتصاب غذای محمد صابر ملک‌ رئیسی در پی ضرب و شتم وی



محمدصابر ملک‌رئیسی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اردبیل، در پی ضرب و شتم و انتقال به سلول انفرادی دست به اعتصاب غذا زده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمدصابر ملک‌رئیسی، زندانی سیاسی، به دلیل اعتراض به گرم نبودن آب حمام از سوی مسئولان زندان به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و به سلول انفرادی منتقل شد؛ در پی این اتفاق این زندانی سیاسی از روز چهارشنبه، هشتم دی‌ماه دست به اعتصاب غذا زده است
محمدصابر ملک‌رئیسی در دوم مهرماه سال ۱۳۸۸ در سن ۱۵سالگی بازداشت و پس از تحمل بیش از یک سال در بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان و زندان مرکزی این شهر، محاکمه و بدون دسترسی به وکیل‌مدافع از سوی دادگاه انقلاب به اتهام محاربه از طریق همکاری با گروه‌های معاند نظام به ۱۵ سال حبس در تبعید محکوم شد.
وی پس از اعتراضات زندانیان سیاسی و امنیتی زندان زاهدان در اردیبهشت‌ماه سال ۹۱، که موجب ضرب‌وشتم و تبعید زندانیان سیاسی و امنیتی این زندان به شهرهای مختلف شد، به زندان ارومیه تبعید و با گذشت ماه‌ها از زمان انتقال، از امکان ملاقات و تماس با خانواده خود محروم بود.
محمدصابر ملک‌رئیسی، زندانی بلوچ، یکی از جوان­‌ترین زندانیان سیاسی است که در پی عدم همکاری برادرش، عبیدالرحمن، با وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی به همراه دو برادر دیگرش بازداشت شد. ماموران وزارت اطلاعات در مراجعه به منزل آن‌ها به پدر و مادرشان اعلام کردند در صورت عدم تحویل فرزندشان، سه فرزند دیگرشان را در زندان اعدام خواهند کرد.
این زندانی سیاسی هم‌اکنون هفتمین سال از دوران محکومیت خود را در زندان اردبیل سپری می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر