۱۳۹۵ دی ۲, پنجشنبه

بیستمین روز از اعتصاب غذای حسن رستگاری‌مجد؛ محروم از حق ملاقات و رسیدگی پزشکی در “انفرادی



حسن رستگاری‌مجد، زندانی سیاسی، هم‌اکنون بیستمین روز اعتصاب غذای خود را در سلول انفرادی زندان ارومیه پشت سر می‌گذارد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، حسن رستگاری‌مجد، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه که در سه پرونده جدید در زندان، به ضرب و جرح، اخلال در زندان و تبلیغ علیه نظام متهم شده، در اعتراض به پرونده‌سازی‌های صورت‌گرفته و مخالفت با اعاده دادرسی، از روز شنبه سیزدهم آذرماه دست به اعتصاب غذا زده است و به دلیل داشتن بیماری آسم و عدم درسترسی به دارو هم اکنون در وضعیت بد جسمانی قرار دارد.
مسئولان زندان ارومیه به وی اعلام داشته‌اند تا زمانی که در اعتصاب غذا به سر می‌برد از حق ملاقات و تماس با خانواده محروم است.
شبکه حقوق بشر کردستان به نقل از یک منبع مطلع گزارش کرد: تاکنون مسئولان پاسخی دقیق به درخواست‌های این زندانی سیاسی نداده‌اند. تداوم اعتصاب غذا سبب کاهش وزن و افت فشار وی شده، در طی چند روز گذشته اسپری اکسیژن این زندانی تمام شده و تاکنون علی‌رغم داشتن بیماری آسم اسپری جدید به او تحویل داده نشده است.
به گفته‌ این منبع، در این مدت علی‌رغم مراجعه خانواده و وکیل ایشان به زندان، مسئولان اعلام کرده‌اند تا زمان تداوم اعتصاب غذا وی از حق ملاقات و تماس محروم خواهد بود. مسئول حفاظت زندان به این زندانی سیاسی قول داده که با همکاری رئیس زندان قرار ملاقات با دادستان ارومیه را برای وی فراهم نمایند، تا او بتواند خواسته‌هایش را با این مقام قضایی در میان بگذارد. این زندانی سیاسی نیز اعلام کرده تا زمان ملاقات با دادستانی ارومیه و بررسی درخواست اعاده دادرسی به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد.
گفتنی است روز سه‌شنبه ۲۵ خردادماه، حسن رستگاری با یکی از زندانیان جرائم مالی دچار درگیری لفظی شده که در پی این مشاجره، مسئولان به همراه چند تن از مأموران با مراجعه به بند «روانی» زندان، حسن رستگاری را مورد ضرب و شتم قرار دادند که در اثر آن دو انگشت این زندانی به‌ شدت صدمه‌ دید و پس از آن وی به سلول انفرادی منتقل‌ شد.
پیش‌تر در روز سه‌شنبه یازدهم خردادماه نیز، حسن رستگاری، از سوی مأموران زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به سلول انفرادی منتقل‌ شده بود.
حسن رستگاری، شهروند ساکن شهر ارومیه در ۵ آبان‌ماه سال ۹۳ در پی شرکت در تجمعات حمایتی از مقاومت کوبانی در شهر ارومیه بازداشت به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد. این زندانی سیاسی از سوی دادگاه انقلاب شهر ارومیه به اتهام «اخلال در نظم عمومی»، «اقدام علیه امنیت ملی» و «همکاری با پژاک» مجموعاً به ۱۷ سال حبس محکوم شد که حکم صادر عیناً در دادگاه تجدیدنظر تائید شد.
وی در خصوص پرونده‌ تبلیغ علیه نظام از سوی شعبه دو دادگاه انقلاب ارومیه به یک سال حبس محکوم شده است. دو پرونده دیگر این زندانی هم‌اکنون در شعبه‌ی ۱۰۴ کیفری و ۱۰۷ دادگاه کیفری ۲ در حال رسیدگی برای صدور حکم جدید است و قرار است در طی هفته‌های آینده جلسه رسیدگی به این دو پرونده جدید نیز در دادگاه عمومی ارومیه برگزار شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر