۱۳۹۵ دی ۹, پنجشنبه

حسین صادقی: در حمایت از اعتصاب غذا و مطالبات فرزندم دست به اعتصاب غذا زده ام



«حسین صادقی» پدر «آرش صادقی» زندانی سیاسی محبوس در سالن ۱۰ بند ۸ زندان اوین، که فرزندش آرش در  اعتراض به بازداشت ، نقض های مکرر قانونی در پرونده همسرش «گلرخ ایرایی» و خودش  دست به اعتصاب غذا زده است و در شصت و هفتمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود به سر می برد، طی گفتگویی با «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفته است ” ”  فرزندم آرش درشصت و هفتمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود پیکار لحظه به لحظه با مرگ را تجربه می کند.  روزدوشنبه ۶ دی ماه آرش به دلیل وخامت جسمی اش به صورت اورژانسی به بیمارستان طالقانی منتقل شد  و تحت معاینه و آزمایش قرار گرفت. پزشکان بیمارستان وضعیت جسمی  فرزندم را شدیدا وخیم گزارش کردند  و درنتیجه ای کتبی، از «وضعیت قلبی خطرناک» ، «خطر ایست قلبی» ،«خطر به کما رفتن و حتی فوت فرزندم»  هشدار داده اند. اکنون ازروز جمعه هفته گذشته ( ۳دی ماه) در اعتراض به  عدم توجه مسوولین جهت رسیدگی به مطالبات فرزندم ،ممنوع الملاقات بودن با همسرش و همچنین در حمایت ازاعتصاب غذا و خواسته هایش دست به اعتصاب غذا زده ام و خواستار رسیدگی به  مطالبات و وضعیت وخیم فرزندم  هستم و ازهمگان می خواهم صدای فرزندم، همسرش و دیگران عزیزان در بند باشند. مسئولین با اینکه خطر به کما رفتن و حتی فوت فزندم بصورت جدی وجود دارد هیچ گونه واکنشی نسبت به خواسته های او و رسیدگی به شرایطش صورت نداده اند. باید به درستی فهمید اینکه گفته می شود اعتصاب کنندگان جان خود را برای رسیدن به خواسته هایشان در معرض خطر قرار داده اند ، یک شعار سیاسی نیست. چرا که از منظر پزشکی اعتصاب غذا عوارض بسیار جدی بر سلامت اعتصاب کنندگان خواهد گذاشت.”
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «آرش صادقی» که درحال حاضر مشغول تحمل ۱۹ سال محکومیت حبس خود است، در سوم آبان ماه هم زمان با بازداشت همسرش «گلرخ ابراهیمی ایرایی» طی نامه ای اعلام کرد که در اعتراض به نحوه بازداشت و نقض های مکرر قانونی در پرونده همسرش و خودش دست به اعتصاب غذا می زند.
«گلرخ ابراهیمی ایرایی»، صبح روز سوم آبان ماه بدون دریافت احضاریه کتبی از سوی ماموران امنیتی جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به زندان اوین منتقل شد،  وی درحال حاضر در بند زنان (نسوان) این زندان نگهداری می‌شود.
آرش صادقی در شصت و هفتمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود به سر می برد و مشکلاتی از جمله، افت شدید فشار خون، کاهش وزن شدید و لاغری مفرط، تپش قلب و وضعیت خطرناک قلبی، تنگی نفس، حالت تهوع، بالا آوردن لخته خون و در مقاطعی خون، غلظت خون بالا و خطر ایست قلبی، خطر به کما رفتن در اثر قند خون بالا، مشکلات کلیه و همچنین احتمال سوراخ شدن معده وی و احتمال خونریزی معده در خواب و خطر به کما رفتن و حتی فوت آرش صادقی، بریده بریده گفتن کلمات، پوسته پوسته شدن پوست بدن و بی خوابی روبروست که همگی از عوارض اعتصاب غذاست.
یک منبع نزدیک به این زندانی سیاسی پیش تر طی گفتگویی با « کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفته بود” آخرین ملاقات آرش و گلرخ تقریبا سه هفته پیش و آن هم در حضور رئیس زندان بوده است. در این مدت بیش از دوماه بازداشت و اجرای حکم حبس گلرخ که با اعتصاب آرش در اعتراض به این اقدام همراه شد، تنها دو مرتبه هم تماس تلفنی داشته اند.”
اکنون حدود سه هفته است با تصمیم مسئولان زندان از ملاقات هفتگی با همسرش (گلرخ ابراهیمی ایرایی)  که در بند زنان (نسوان) زندان اوین محبوس است، محروم شده است.
مسئولین با اینکه خطر به کما رفتن و حتی فوت آرش صادقی بصورت جدی وجود دارد هیچ گونه واکنشی نسبت به خواسته های او و رسیدگی به شرایطش صورت نداده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر