۱۳۹۵ دی ۱۱, شنبه

ده‌ها هزار نفر در شرق کشور فاقد شناسنامه هستند



نماینده مردم تربت‌جام در مجلس با بیان این‌که ده‌ها هزار نفر در شرق کشور فاقد شناسنامه هستند، گفت: از وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال درخواست می‌شود وضعیت این افراد را تعیین تکلیف کنند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایسنا، جلیل رحیمی جهان‌آبادی در تذکر شفاهی امروز خود در مجلس خطاب به وزیر کشور، گفت: بخش صالح‌آباد این شهرستان سه هزار و دویست کیلومتر وسعت دارد و از ده شهرستان خراسان رضوی نیز بزرگ‌تر است اما از سال ۱۳۱۶ هجری شمسی همچنان در قالب بخش مانده؛ انتظار می‌رود که به داد منطقه مرزی صالح‌آباد برسید.
وی همچنین در تذکری به وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال کشور، گفت: ده‌ها هزار نفر در شرق کشور در سیستان و بلوچستان،‌ خراسان رضوی و جنوبی فاقد شناسنامه، مشکوک‌التابعیت یا ممنوع‌الخدمات هستند که باید تعیین تکلیف شود.
نماینده مردم تربت جام تصریح کرد: اگر تبعه ایران نیستند باید از کشور خارج شوند و اگر هستند باید به این افراد شناسنامه داده شده و فرزندان آن‌ها از بلاتکلیفی درآیند.
رحیمی جهان‌آبادی به وزیر صنعت نیز در مورد کاهش سهمیه واردات شرکت‌های مرزنشین تذکر داد.
وی در پایان طی تذکری به وزیر کار، گفت: بسیاری از خانواده‌های فقیر در لیست یارانه‌بگیران ثبت نشده‌اند و دو سال است که از دریافت یارانه در شرق کشور محروم هستند، به وضعیت آن‌ها رسیدگی شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر