۱۳۹۵ دی ۷, سه‌شنبه

خانواده‌های زندانیان سیاسی به روحانی: جان صادقی و شریعتی را نجات دهید


علی شریعتی (راست) و آرش صادقی

جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی ایران در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهور، خواستار ورود و تلاش او برای نجات جان على شریعتى و آرش صادقى از مرگ شدند، دو زندانی سیاسی که هفته‌هاست در اعتصاب غذا به‌ سر می‌برند.
بر پایه گزارش‌های منتشر شده، آرش صادقی زندانی سیاسی بیش از ۶۰ روز است که در اعتصاب غذا به‌ سر می‌برد و آن طور که یکی از بستگانش به رادیوفردا گفته، در آستانه مرگ قرار دارد و حاضر نیست پیش از آزادی همسرش گلرخ ابراهیمی اعتصاب خود را بشکند.
آرش صادقی خود با اتهاماتی مانند «اجتماع و تبانی علیه نظام، توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، تبلیغ علیه نظام و تشکیل گروه غیرقانونی» توسط قاضی صلواتی در دادگاه انقلاب تهران به ۱۵ سال زندان محکوم شده است.
اما گلرخ ابراهیمی ایرایی، همسر آقای صادقی، نیز به علت نوشتن داستان منتشرنشده‌ای درباره سنگسار در ایران، به «توهین به مقدسات» و «تبلیغ علیه نظام» متهم و به شش سال زندان محکوم شده است.
مادر آرش صادقی هم در جریان یورش ماموران امنیتی به خانه آنها برای بازداشت پسرش در سال ۱۳۸۹ دچار حمله قلبی شد و پس از چند روز بستری بودن در بیمارستان درگذشت.
علی‌ شریعتی هم که از طیف اصلاح‌طلبان است، از ۱۰ آبان‌ماه اعتصاب غذا کرده و حال وی وخیم گزارش شده است.
آقای شریعتی پس از شرکت در تجمع علیه «اسیدپاشی به زنان» به پنج سال حبس محکوم شد؛ وی در اعتراض به این حکم دست به اعتصاب زده است.
در واکنش به وضع این دو زندانی سیاسی، خانواده‌های چند تن از زندانیان در نامه‌ای خطاب به حس روحانی یادآور شده‌اند که امید داشتند با انتخاب وی به ریاست جمهوری در سال ۹۲، «ظلم‌های رفته» بر آنها خاتمه یابد، اما ظاهرا آنان که از نتایج انتخابات «عصبى‌تر شده بودند تصمیم‌شان را براى فشار بیشتر بر رئیس جمهور حتى از طریق سخت‌گیری‌هاى شدیدتر بر زندانیان، گرفته‌اند.»
نویسندگان این نامه با بیان این که دادگاه‌های ایران «همچنان به صدور رای‌های ناعادلانه مشغول است» از حسن روحانی خواسته‌‌ای «مشخص» دارند: «مختصر رسیدگی به وضعیت دو زندانى سیاسی» که «در حال اعتصاب غذا و در شرف جان باختن» هستند.
این خانواده‌ها تاکید کرده‌اند این نخستین بار است که چنین تقاضایی از حسن روحانی ‌می‌کنند و از وی خواسته‌اند «به هر شکل ممکن» به پرونده علی شریعتی و آرش صادقی ورود کرده و این دو را «از مرگ حتمی» نجات دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر