۱۳۹۵ دی ۸, چهارشنبه

مهدی کوخیان از زندان مراغه به مکان نامعلومی منتقل گردید



حوالی ساعات ظهر امروز به مورخ ۸ دی ماه ۹۵ ماموران اطلاعاتی به بهانه انتقال مهدی کوخیان به دادگاه، وی را از زندان مراغه خارج کرده و به مکان نامعلومی منتقل نموده اند. هنوز از مکان نگهداری مهدی کوخیان اطلاعی در دست نیست.

مهدی کوخیان در اعتراض به دستگیری ناعادلانه اش، همچنین بر اذعان به بی گناهی اش، از روز اول دی ماه ۹۵ با دوختن لبهایش در زندان مراغه دست به اعتصاب غذای تر و خشک زده است و در روزهای اخیر از گذاشتن هر نوع وثیقه و کفالت برای آزادی موقتش امتناع کرده است.

این امر در حالی صورت می گیرد که مهدی در وضعیت وخیم جسمانی قرار دارد و عوامل اطلاعاتی و دادستان شهر ملکان پیمان محمد پور در روزهای گذشته با احضار و تهدید خانواده و نزدیکان مهدی،از آنها خواسته اند که مهدی به اعتصاب غذایش پایان داده و با گذاشتن وثیقه، موجبات آزادی موقت مهدی را فراهم آورند که خانواده و نزدیکان مهدی به علت مخالفت خود وی از این کار امتناع کرده اند.

مهدی کوخیان از فعالین ملی و مدنی شناخته شده ترک آذربایجانی اهل شهر ملکان است که اخیرا به دلیل مدیریت کانال تلگرامی "شهر خبر ملکان"، همچنین به علت نشر فایل صوتی سلمان خدادادی " نماینده کنونی ملکان در مجلس و از اعضای سابق اداره اطلاعات" روز ۲۸ آذر سال جاری شمسی توسط اطلاعات نیروی انتظامی در ملکان دستگیر شد و سه روز بعد به زندان مراغه انتقال داده شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر