۱۳۹۵ دی ۷, سه‌شنبه

احضار اعضای خانواده آتنا دائمی به دادسرای اوین



در پی پرونده سازی جدید علیه آتنا دائمی، فعال حقوق بشر محبوس در زندان اوین امروز سه عضو خانواده دائمی از جمله دو خواهر و یک شوهر خواهر او به دادسرای شهید مقدس زندان اوین احضار شدند. در برگه احضاریه در توضیح علت احضار صرفا به ذکر  “در خصوص گزارش ضابطین علیه شما” بسنده شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز هفتم دی ماه ۹۵، دو خواهر آتنا دائمی و یکی از دامادهای این خانواده، با احضاریه کتبی توسط بازپرس شعبه چهارم دادسرای شهید مقدس اوین احضار شدند و بایستی ظرف ۵ روز آینده در این محل حضور یابند.

بر اساس احضاریه صادره، علت حضوراین سه عضو خانواده دائمی، «گزارش ضابطین» ذکر شده است.

یک منبع نزدیک به خانواده دائمی با تاکید بر اینکه این شعبه بازپرسی همان شعبه ای است که پرونده جدید آتنا دائمی با اتهامات جدید شکایت سپاه ثارالله، ارگان بازداشت کننده وی، تحت بررسی است، خواهران و داماد آتنا هیچ کار غیرقانونی نداشتند و تنها هنگام بازداشت غیرقانونی آتنا در منزل پدری شان حضور داشته اند.”
این منبع مطلع در ادامه خاطرنشان کرد “پیش از این نیز برای تحت فشار قرار دادن آتنا دائمی برای پدر و مادرش پرونده سازی شده بود، به نظر می رسد این اقدام نیز در همان راستا انجام شده. ضمن اینکه پنج روز آینده مصادف است با روز یکشنبه که جلسه بازپرسی یا دادگاه آتنا نیز هست.”
پیش‌تر، آتنا دائمی با شرح اتهامات مطرح شده توسط سپاه ثارالله در پرونده جدید مفتوحه علیه خود «دفاعیه ای» سرگشاده در مقابل آن نوشته بود. خانم دائمی در این نوشتار به رفتارهای غیرقانونی نیروهای بازداشت کننده خود  و چگونگی پرونده سازی خلاف واقعیت آنان پرداخته است.
خانم دائمی در قسمتی از دفاعیه سرگشاده خود در خصوص رفتارهای غیرقانونی هنگام بازداشت خود توضیح می دهد “پدر و مادرم که صاحب خانه هستند در مسافرت بودند. من، خواهرم و همسرش در خانه را باز کردیم و علت آمدن آنها سپس حکم بازداشت را خواستیم. بی هیچ پاسخی به داخل آپارتمان و سپس خانه هجوم آوردند. من تازه از خواب بیدار شده بودم و فرصت حتی بیرون آمدن از اتاق را به من ندادند و جلوی درب اتاق خواب ایستادند و گفتند باید با ما بیایی! گفتم حکم یا کارت شناسایی نشانم بدهید. چندین و چندبار به آنها گفتم تا حکم را نشان من بدهند. از کجا باید می دانستم واقعا مامور هستند یا دزد و جنایتکارانی که نسبت به شرایط بنده آگاه بودند و جهت سوء استفاده با الگوبرداری صحیح از ماموران سپاه به منزل ما هجوم آورده اند؟! پاسخ درخواست چندباره ام برای رویت حکم یا کارت شناسایی ماموران و حتی اختیار کردن پوشش مناسب، ضرب و شتم من و خواهرم و اقدام به استفاده از گاز فلفل بود. سریعا با ۱۱۰ تماس گرفتیم و ۲ مامور آمدند. موضوع را برای آنها توضیح دادم و یکی از ماموران سپاه به آنها برگه ای نشان داد که خشم یکی از ماموران نیروی انتظامی را برانگیخت و گفت این برگه مجوز ورود به مخفیگاه متهم در تاریخ ۸ آذر است نه امروز. به چه دلیل ۲ روز زودتر برای بازداشت او آمده اید؟ و در ضمن اینجا مخفیگاه نیست بلکه منزل مسکونی و شخصی این خانواده است! و همچنین گفت چرا شما سپاهیان هرگز بازداشت هایتان را با کلانتری محل هماهنگ نمی کنید؟”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر