۱۳۹۵ دی ۱۰, جمعه

همزمان با طوفان توییتری و کمپین پیامکی به نمایندگان؛ پخش شب نامه و دیوار نویسی در حمایت از آرش صادقی

در شصت و هشتمین روز از اعتصاب غذای آرش صادقی، درحالی که تعداد کثیری از مردم در داخل و خارج از ایران با طوفان توییتری وکمپین پیامکی به نمایندگان مجلس خواستار رسیدگی به وضعیت  این زندانیان سیاسی شدند، تعدادی از فعالین با دیوار نویسی و پخش شب نامه از وی حمایت کردند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، همزمان با طوفان توییتری وکمپین پیامکی به نمایندگان، گروهی از فعالین با پخش شب نامه و دیوار نویسی در شهر تهران حمایت خود را از آرش صادقی که هم اکنون در شصت و هشتمین روز از اعتصاب غذا به سر می برد، اعلام داشتند.
گفتنی است، فعالین و کاربران ایرانی طی روز جاری با #SaveArash اقدام به اطلاع رسانی درباره وضعیت آرش صادقی پس از ۶۸۸ روز اعتصاب غذا کرده و خواستار آزادی و رسیدگی به مطالبات این زندانی سیاسی شده اند. این توفان توییتری پس از ساعاتی به اولین ترند‌ جهانی در شبکه توییتر تبدیل شده و همچنان ادامه دارد.
فعالین مدنی نیز از داخل ایران با جمع‌آوری شماره تماس نمایندگان مجلس از همگان خواسته‌اند که  با ارتباط مستقیم با نمایندگان مجلس، آنان را در قبال جان آرش صادقی مسئول شمرده و پیگیری مطالبات این زندانی سیاسی را از آن ها درخواست کنند.
شایان ذکر است که سازمان عفو بین‌الملل شاخه سوئد، در بیانیه‌ای با اشاره به وضعیت بحرانی  آرش صادقی، از همگان خواسته است که با تماس به سفارت خانه های ایران در اقصی نقاط جهان، خواستار آزادی و رسیدگی به وضعیت این زندانی سیاسی شوند.
آرش صادقی، زندانی سیاسی که در اعتراض به نقض مکرر قانون در پرونده خود و همسرش، گلرخ ایرایی، از روز دوشنبه سوم آبان‌ماه سال جاری، اقدام به اعتصاب غذا کرده است، بر اساس آخرین معاینات پزشکی در وضعیت وخیم و بحرانی به سر می برد؛ پزشکان به این زندانی سیاسی اعلامداشته اند که ۷۰ درصد کلیه راست و ۲۰ درصد از کلیه چپ از کار افتاده و با توجه به مختل شدن روند طبیعی بدن، ادامه ی این وضعیت، به کما رفتن و یا مرگ وی را در پی خواهد داشت.
این زندانی سیاسی آخرین بار در پنجم دی‌ماه، در پی تپش قلب شدید، افت شدید فشار، تنگی نفس، حالت تهوع و بالا آوردن مقدار زیادی خون به بیمارستان طالقانی تهران انتقال یافت. پزشکان بیمارستان اعلام داشته‌ بودند، با توجه به فشارخون پایین و قند خون ۵۰ احتمال به کما رفتن وی بسیار بالا بوده و همچنین تحلیل رفتن ماهیچه‌های قلبی و غلظت خون ۲۰ خطر ایست قلبی را افزایش می‌دهد.
تصاویری از شب نامه ها و دیوار نویسی های انجام شده برای حمایت از این زندانی سیاسی در پی می آید:
  • حمایت آرش.۲
  • حمایت آرش.۳
  • حمایت آرش
  • حمایت آرش۱۰
  • حمایت آرش۹
  • حمایت آرش۷
  • حمایت آرش۶
  • حمایت آرش۴

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر