۱۳۹۵ دی ۱۱, شنبه

نرخ بیکاری زنان جوان پانزده استان کشور بالاتر از ۴۷.۳ درصد است

نرخ بیکاری زنان جوان کشور در تابستان امسال ۴۷.۳ درصد و نرخ بیکاری پانزده استان کشور بیش از میانگین است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، میانگین نرخ بیکاری زنان جوان کشور در تابستان امسال ۴۷.۳ درصد و نرخ بیکاری پانزده استان کشور بیش از میانگین است.
به گزارش مرکز آمار ایران از داده‌های نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در تابستان ، استان چهار محال و بختیاری با ۷۳.۷ درصد بیشترین و آذربایجان شرقی با ۱۷.۷ درصد کمترین نرخ بیکاری زنان ۱۵ تا ۲۴ ساله را دارند.
نرخ بیکاری زنان جوان در استان‌های اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، تهران، چهار محال بختیاری، خوزستان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کرمان، گلستان، گیلان، مازندران و یزد بیش از ۴۷.۳ درصد است.
«حمید کلانتری» معاون امور تعاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در هفته جاری اعلام کرد: دیگر زمان آن گذشته است که جوانان در انتظار استخدام دولتی باشند و باید با آموزش های کارآفرینی به عنوان یک کارآفرین در بازار حضور یابند و برای خود شغلی فراهم کنند.
نرخ بیکاری زنان در تابستان ۱۳۹۵ در کل کشور ۲۱.۹درصد است که دو برابر نرخ بیکاری مردان است.
نرخ مشارکت اقتصادی از تابستان ۱۳۹۴ تا تابستان امسال از ۳۸.۹ به ۴۰.۴ درصد افزایش یافته است.
«مسعود نیلی» مشاور اقتصادی رییس‌جمهوری هفته جاری اعلام کرد در سه سال گذشته سالانه به طور میانگین ۷۰۴ هزار شغل در کشور ایجاد شده است اما بالا بودن نرخ بیکاری زنان نشان می‌دهد هنوز تقاضای شغل در بازار کار پاسخگوی عرضه نیروی کار نیست و به همین سبب زنان جوان در کشور نرخ بیکاری بیش از ۴۷درصد را تجربه می‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر