۱۳۹۵ دی ۱۱, شنبه

نامه حضرتی نماینده مجلس به رئیس قوه قضائیه درباره آرش صادقی و علی شریعتی



 الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رئیس قوه قضائیه خواستار رسیدگی به مطالبات آرش صادقی و علی شریعتی دو تن از زندانیان سیاسی و دستور سریع برای جلوگیری از به خطر افتادن جان آنها به خاطر اعتصاب غذا شد. متن کامل این نامه درپی می آید.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، الیاس حضرتی در نامه خطاب به آیت الله آملی لاریجانی نوشت:
«ریاست محترم قوه قضاییه
جناب آیت الله آملی لاریجانی
با سلام و احترام
همچنان که مطلعید قانون جرم سیاسی بسیار دیرهنگام به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و متاسفانه هنوز درباره هیچ کسی هم اجرایی نشده است. نتیجه چنین عملکردی این است که اکنون کسانی که در واقع مجرم سیاسی محسوب می‌شوند به عنوان متهم امنیتی محاکمه شده و در زندان به سر می‌برند. این افراد مطابق قانون اساسی از حقوق مسلم خودشان محروم شده‌اند و اکنون در شرایطی در زندان به سر می‌برند که حق آنان ضایع شده است. برای جبران این حق ضایع شده مناسب است که محاکمات آنان تجدید شده و در مجازات آنان تخفیف اعمال شود.
متاسفانه بی‌توجهی به مطالبات قانونی این زندانیان منجر به این شده است که برخی از آنان دست به اعتصاب غذا بزنند تا درخواست آنان شنیده شود؛ یعنی با به خطر انداختن جان و سلامتی خود به وضعیت موجود اعتراض کرده‌اند.

از آنجا که قوه قضاییه و مسئولان زندان ضامن حفظ سلامتی زندانیان هستند بجاست دستور مقتضی برای رسیدگی به مطالبات دو تن از زندانیان سیاسی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند (آقایان آرش صادقی و علی شریعتی) صادر شود تا آسیبی به آنان وارد نشود و اگر حقی از آنان ضایع شده، اعاده گردد.

طبعا برای جمهوری اسلامی شایسته نیست که به خاطر تعداد انگشت شمار زندانی سیاسی، در سطح جهانی متهم به نقض حقوق بشر و حقوق زندانیان شده و تصویر نامناسبی از آن برای جهانیان ترسیم شود.
اینجانب به عنوان نماینده مردم شریف در مجلس شورای اسلامی وظیفه خود دانستم این امر را به حضرتعالی متذکر شوم تا با دستور صریح و سریع شما در این زمینه اقدام مناسب صورت بگیرد و جان دو تن از زندانیان به خاطر اعتصاب غذای ناچاری آنان به خطر نیفتد.
خداوند مفاسد امور مسلمین را اصلاح کند و خادمان به اسلام و مردم و نظام اسلامی را محفوظ بدارد.
الیاس حضرتی »

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر