۱۳۹۵ دی ۱۱, شنبه

چهار شهروند بهایی ساکن زاهدان آزاد شدند

عکس ‏‎Bahainews‎‏
به گزارش خبرگزاری بهایی نیوز چهار تن از شهروندان بهایی ساکن زاهدان پس از ۳۵ روز بازداشت در بازداشتگاه وزارت اطلاعات زاهدان با قرار وثیقه آزاد شدند.
بنابر گزارش مجموعه خبری بهایی نیوز هیدا یزدان ، بهرام روحانی، مهرنوش رمضانی زاده و سیاوش رحیمی در تاریخ ۶ آذر ماه ۱۳۹۵ توسط ماموران امنیتی شهر زاهدان بازداشت شده بودند که دقایقی پیش در تاریخ ۱۱ دی ماه ۱۳۹۵ با قرار وثیقه آزاد شدند. 
پیشتر ماموران امنیتی در حین بازداشت این افراد منازل آنان را نیز مورد تفتیش و بازرسی قرار داده بود.
در ماههای اخیر همچنین سه شهروند بهایی دیگر به نام های تبسم حسینی ، امیلیا حکیمان و فرشید دادور نیز در این استان بازداشت شده بودند که با قرار وثیقه آزاد شده اند.
طی اطلاع خبرگزاری بهایی نیوز طی ماههای اخیر تعدادی زیادی از شهروندان بهایی تنها به دلیل اعتقادبه دیانت بهایی توسط ماموران امنیتی وزارت اطلاعات بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفته اند و در سالهای گذشته بازداشت شهروندان بهایی در استان های مختلف بارها تکرار شده است. به اعتقاد جمهوری اسلامی شهروندان بهایی دارای حقوق شهروندی در ایران هستند اما شهروندان بهایی پس از انقلاب از تمامی حقوق شهروندی در ایران از جمله عدم حق تحصیل ، حق اشتغال در مراکز دولتی و.. محروم شده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر