۱۳۹۵ دی ۶, دوشنبه

تفتیش منزل دو شهروند بهایی و ادامه روند بازداشت امرالله خالقیان در کرمان

عکس ‏‎Bahainews‎‏
به خبرگزاری بهایی نیوز مخل زندگی امرالله خالقیان برای بار دوم و منزل خواهر این شهروند بهایی بازداشت شده در بازداشتگاه وزارت اطلاعات استان کرمان مورد تفتیش قرار گرفت.
بنابر گزارش مجموعه خبری بهایی نیوز امرالله خالقیان پیشتر به همراه همسرشان فریبا روحانی در تاریخ ۱ دی ماه ۱۳۹۵ توسط ماموران امنیتی این استان بازداشت شدند و همسرشان پس از ساعاتی بازجویی آزاد شد اما همچنان آقای خالقیان پس از گذشت ۶ روز در بازداشت به سر می برد.
طی روز گذشته در تاریخ ۵ دی ماه ماموران امنیتی مجدد منزل آقای خالقیان را مورد بازرسی و تفتیش قرار دادند و همچنین منزل خواهر وی را نیز که در طبقه پایین منزل آنان بود بدون حکم مجدد بازرسی مورد تفتیش قرار دادند و کلیه آثار و نوشتجات بهایی و عکس ها و شمایل مذهبی مربوط به دیانت بهایی که منزل شخصی آنان بود مصادره کردند.
به گفته منابع مطلع اتهام امرالله خالقیان اقدام علیه امنیت ملی عنوان شده و در زمان بازداشت وی رفتار ماموران امنیتی کاملا محترمانه بوده است.
در هفته اخیر همچنین ماموران امنیتی استان قزوین نیز مجدد منزل سهراب کشاورز و سهیل کشاور مورد تفتیش قرار گرفته است.
سهیل کشاورز نیز پیشتر در تاریخ ۱۳۹۵/۹/۳۰ توسط ماموران امنیتی استان قزوین بازداشت شده است.
طی روزهای گذشته حسن روحانی رئیس جمهوری ایران منشور حقوق شهروندی را امضا کرده و از حقوق تمامی ملت ایران دفاع کرده است اما شهروندان بهایی پس از انقلاب اسلامی همواره مورد فشار و آزار و اذیت قرار گرفته اند .
طی ماه‌های اخیر بیش از سی شهروند بهایی به اتهام فعالیت‌های واهی بازداشت و محل کسب دست کم ۱۴۰ شهروند بهایی نیوز در مناطق مختلف کشور از سوی اداره اماکن عمومی پلمب شده است.
جمهوری اسلامی، آیین بهایی را به رسمیت نمی‌شناسد و مقام‌های ارشد حکومت بارها علیه آن سخن گفته‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر