۱۳۹۵ دی ۴, شنبه

بازداشت تحصن‌کنندگان برای آزادی مرتضی مرادپور



دستکم هشت تن از شهروندان و فعالان تبریزی، صبح شنبه ۴ دی ماه، در چهارمین تحصن برای آزادی مرتضی مرادپور در مقابل دادگستری تبریز بازداشت شدند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، نیروهای امنیتی صبح امروز شنبه ۴ دی ماه در ادامه تحصن خانواده مرتضی مرادپور و تعدادی از فعالان مدنی در مقابل دادگستری تبریز برای اجرای قانون و آزادی این زندانی در اعتصاب غذا، تعدادی از فعالان را ضمن ضرب و شتم، بازداشت کرده اند.
اسامی ۸ نفر از بازداشتی‌ها، صالح ملاعباسی، مهدی زنجیربلاغی، اکبر ابولزاده، نیما عباسپور، هادی حمیدی، شفیق اولدوز، قاسمی سجاد، خلیل نژاد  و اکبر صمیمی می باشد.
گفتنی است تحصن‌کنندگان با تاکید بر حق قانونی آزادی مرتضی مرادپور، درخواست اعمال قانون و آزادی او را داشته و اعلام کرده‌اند: «نخواهند گذاشت مرتضی در زندان بمیرد».
امروز شصت و یکیمن روز اعتصاب غذای مرتضی مرادپور است که از روز سه‌شنبه ۴ آبان ۹۵، در اعتراض به عدم اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی در پرونده خود و ممانعت از آزادی‌اش اقدام به اعتصاب غذا کرده است.
هفته گذشته در جریان تحصن برای آزادی مرتضی مرادپور، برادرش فردین مرادپور به همراه شماری دیگر از فعالان آذربایجانی مقابل دادگستری تبریز بازداشت شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر