۱۳۹۵ دی ۸, چهارشنبه

انتقال مجدد حسن کمال رمضان به یک بازداشتگاه امنیتی در ارومیه



روز دوشنبه ۶ دی‌ماه سال جاری، کمال حسن رمضان، زندانی سیاسی، از زندان ارومیه به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی شهر ارومیه منتقل و مورد بازجویی قرار گرفته است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، کمال حسن رمضان، زندانی سیاسی، با دستور دادستانی ارومیه برای بار دوم در طی دو هفته گذشته برای انجام بازجویی از زندان ارومیه به یکی از بازداشتگاه‌های اطلاعات سپاه ارومیه منتقل شده است.
گفتنی است، کمال حسن رمضان، در بیستم آذرماه سال جاری نیز به اداره اطلاعات ارومیه منتقل و به مدت هشت روز در رابطه با وقوع یک قتل در سال ۸۵۵ بازجویی شده بود.
شبکه حقوق بشر کردستان گزارش کرد؛ این زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه، اعلام کرده که در اعتراض به بازجویی‌های غیرقانونی و تلاش برای پرونده‌سازی مجدد اقدام به اعتصاب غذا خواهد کرد.
کمال حسن رمضان تاکنون چندین‌بار از زندان مرکزی ارومیه به بازداشتگاه سپاه منتقل گشته؛ در آخرین انتقال که در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۴ صورت گرفت، این زندانی سیاسی به مدت بیش از دو ماه در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه فوق امنیتی سپاه پاسداران ارومیه محبوس بود. وی در مدت بازداشت در بازداشتگاه سپاه در خصوص همکاری و گرفتن اعترافات تلویزیونی تحت‌ فشار قرار گرفته بود.
لازم به ذکر است اخیرا شعبه‌ ۲ دادگاه انقلاب ارومیه، حکم کمال حسن رمضان را به هفت سال و شش ماه و یک روز کاهش داده است.
کمال حسن رمضان، ۳۱ ساله و شهروند کرد اهل شهر «سریکانی کردستان سوریه » ( روژآوای کردستان ) در تیرماه سال ۹۳ به همراه علی یگانه و عبدالله امویی میلان، هر دو اهل شهرستان ماکو، در نزدیکی شهر ارومیه توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت و به بازداشتگاه امنیتی سپاه منتقل شدند. این زندانی سیاسی در دادگاه بدوی به ده سال حبس محکوم گشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر