۱۳۹۵ دی ۱۱, شنبه

سه شهروند بهایی بازداشت شده در شیراز آزاد شدند

عکس ‏‎Bahainews‎‏
به گزارش خبرگزاری بهایی نیوز سه تن از شهروندان بهایی ساکن شیراز با قرار وثیقه دویست میلیون تومانی از زندان عادل آباد شیراز آزاد شدند.
بنابرگزارش مجموعه خبری بهایی نیوز لالا صالحی ،نسیم کاشانی نژاد و رضوان یزدانی شهروندان بهایی ساکن شیراز که پیشتر در تاریخ ۲ آذر ماه ۱۳۹۵ توسط ماموران امنیتی به همراه پریسا سپهری و ثمر آشنایی بازداشت شده بودند ،آزاد شدند.
در حالی پریسا سپهری به دلیل بارداری در ماههای اولیه یک روز پس از بازداشت آزاد شد اما ثمر آشنایی با قرار وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی پس از ۳۶ روز آزاد شد و لالا صالحی، نسیم کاشانی نژاد و رضوان یزدانی نیز پس از ۴۰ روز با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شدند.
ماموران امنیتی در زمان بازداشت ۵ شهروند بهایی ساکن شیراز منازل آنان را مورد تقتیش قرار داده اند و پس از آن به دفتر بازداشتگاه وزارت اطلاعات معروف به پلاک ۱۰۰ منتقل کردند که ثمر آشنایی پس از ۳۴ روز و سه شهروند بهایی که لحظاتی پیش آزاد شدند نیز پس از ۳۸ روز تحت بازجویی قرار گرفتن به زندان عادل آباد شیراز منتقل شده اند.
طی ماههای اخیر بیش از بیست شهروند بهایی به اتهام فعالیت های تبلیغی از سوی ماموران امنیتی وزارت اطلاعات بازداشت و به دفتر بازداشتگاه وزارت اطلاعات منتقل شده بودند که تعدادی از این شهروندان پس از گذراندن دوران بازجویی و با قرار وثیقه آزاد شده اند اما همچنان تعدادی از بهائیان بازداشت شده پس از گذشت بیش از دو ماه همچنان در این مکان محبوس می باشند.
بهاییان از بزرگترین اقلیت‌های دینی در ایران هستند که جمهوری اسلامی آن را به رسمیت نمی‌شناسد و به عنوان "فرقه ضاله" از آن نام می‌برد.پس از انقلاب اسلامی در ایران بسیاری از شهروندان بهایی تنها به دلیل باورمند بودن به آئین بهایی بازداشت شده اند و با احکام ناعادلانی دوران محکومیت خود را طی کرده اند، با این وجود مسئولین جمهوری اسلامی همواره عنوان کرده اند که حکومت ایران هیچ گاه به صرف بهایی بودن پیروان دیانت بهایی با آنان برخورد نکرده و بهائیان از حقوق شهروندی برخوردارند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر