۱۳۹۶ تیر ۱۲, دوشنبه

گرد و خاک ۱۲۴۶ نفر از مردم منطقه سیستان را روانه مراکز درمانی کرد



رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: توفان گرد و خاک هزار و ۲۴۶ نفر از مردم منطقه سیستان را از ششم تیرماه تا کنون روانه مراکز درمانی و بیمارستانی کرده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایرنا، دکتر علی اکبر نصیری روز دوشنبه اظهار داشت: از مجموع مراجعه کنندگان به مراکز درمانی و بیمارستانی منطقه سیستان در این مدت ۳۰۶ نفر بیمار قلبی ، ۴۷۹ نفر با مشکلات تنفسی ، ۱۸۱ نفر بیمار ترافیکی و ۲۸۰ نفر نیز بیماران با مشکلات چشمی بودند.
وی افزود: ۹۹۵ نفر از مجموع هزار و ۲۴۶ مراجعه کننده به مراکز درمانی منطقه سیستان به صورت سرپایی درمان و ۲۵۱ نفر با توجه به شدت بیماری بستری شدند.
وی گفت: خدمات لازم به مردم توفان زده منطقه سیستان در این مدت در واحدها و مراکز بهداشتی درمانی، بیمارستان ها و اورژانس ها ارائه شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل اظهار داشت: تمام مراکز بهداشتی و درمانی منطقه سیستان در حالت آماده باش برای ارائه خدمات به بیماران در شرایط بحرانی از جمله توفان هستند.
هر ساله وزش بادهای ۱۲۰ روزه در سیستان از نیمه دوم خرداد ماه آغاز می شود و با نوسان تا اواسط شهریور ماه ادامه دارد.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
به گفته کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان، سرعت وزش باد در زابل واقع در شمال استان ۷۴ کیلومتر بر ساعت همراه با دید افقی چهار هزار متر و رو به افزایش است.
مرتضی فرجی اظهار داشت: پیش بینی می شود وزش بادهای شمالی تا روز چهارشنبه با شدت زیاد همراه با گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان تداوم داشته باشد.
وی افزود: برای نواحی مرکزی، مرزهای شرق و جنوب شرق و غرب استان در این مدت وزش باد با شدت کمتر انتظار می رود.
منطقه سیستان در شمال این استان حدود ۲ دهه با بحران خشکسالی و وزش توفان و گرد و غبار و گسترش بیماری های چشمی، تنفسی، ریوی و سل ناشی از این توفان ها مواجه بوده که مردم این منطقه را با مشکلات جدی رو به رو کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر