۱۳۹۶ مرداد ۵, پنجشنبه

اسماعیل عبدی بازداشت شد



صبح روز جاری، اسماعیل عبدی، فعال صنفی معلمان که با تودیع وثیقه به مرخصی آمده بود، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، صبح روز جاری ، ۵ مرداد ماه ، اسماعیل عبدی ، فعال صنفی ، که روز ۴ تیرماه در پی اعتصاب غذا به مرخصی اعزام شده بود ، قرار بود خود را به زندان معرفی کند که از سوی ماموران امنیتی ، بازداشت شد.
گفتنی است، اسماعیل عبدی که پیش‌تر در اعتراض به عدم استقلال قوه قضاییه در «صدور احکام امنیتی» برای فعالان تشکل‌های صنفی معلمان و کارگران و با درخواست صریح «خروج روند پیگیری پرونده‌اش از حالت امنیتی به عادی» از دهم اردیبهشت ۱۳۹۶ دست به اعتصاب غذا زده بود، روز ۱۶ خردادماه ۱۳۹۶ پس از سی و هشت روز، به درخواست کانون صنفی معلمان و خانواده اعتصاب غذای خود را متوقف کرد.
اسماعیل عبدی، معلم ریاضیات، پس از آنکه این تشکل صنفی چند تجمع سراسری و مسالمت‌آمیز با هدف بیان خواسته‌های صنفی و همچنین درخواست آزادی چند معلم زندانی با عنوان «تجمع سکوت» برگزار کرد که با حضور پرتعداد معلمان در شهرهای مختلف ایران همراه شد، در ششم تیر ماه ۱۳۹۴ توسطط دادستانی تهران احضار شد و پس از مراجعه به دادستانی در حالی بازداشت شد که یک هفته پیش از آن، هنگامی که قصد سفر به خارج از کشور برایی حضور در هفتمین کنگره سازمان جهانی معلمان در کشور کانادا را داشت، ممنوع الخروج شده بود. دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران پس از نزدیک به ۱۰ ماه بازداشت در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زد و ۲۵ اردیبهشت ۹۵ بعد از ۱۶ روز اعتصاب غذا با قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.
آقای عبدی در دادگاه نخست از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به ۶ سال زندان محکوم شده و دادگاه تجدیدنظر او در شعبه ۳۶ طی دو جلسه در ۱۲ خرداد و ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ برگزار شد و حکم شش سال زندان این عضو ارشد کانون صنفی معلمان را عیناً تأیید کرد. او روزز نوزدهم آبان ماه ۱۳۹۵ برای تحمل زندان شش ساله‌اش بازداشت شد و در حال حاضر در زندان اوین تهران نگهداری می‌شود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر