۱۳۹۶ مرداد ۴, چهارشنبه

قاتلین شهروند بهایی مجموعا به شانزده سال حبس محکوم شدند



دادگاه انقلاب استان یزد، قاتلین فرهنگ امیری، شهروند بهایی را علیرغم اقرار صریح متهم به قتل، مجموعا به شانزده سال زندان و دو سال تبعید محکوم کرد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، متهم اصلی پرونده فرهنگ امیری ، از سوی دادگاه انقلاب یزد به یازده سال حبس و دو سال تبعید و برادر کوچک‌ تر او به اتهام معاونت در قتل عمد به نیمی از حکم برادر بزرگتر خود محکوم شدند.
دادگاه این دو جوان ساکن شهر یزد در دو نوبت برگزار شد؛ پیام نیوز در این باره نوشته است: «در دادگاه دوم در تاریخ ۱۹ تیر ماه ۱۳۹۶ این دو ضارب از خود دفاع کردند و عمل خود را براساس آیه ی از قرآن صحیح دانستند.»
فرهنگ امیری، ۶۳ ساله، روز ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۶ مقابل خانه اش در شهر یزد به قتل رسید.
آقای امیری در برابر خانه اش با ضربات چاقو هدف حمله دو نفر قرار گرفت که ادعا می کردند برای خریداری اتومبیل او آمده اند.
در زمان حمله یک نفر توسط حاضران در محل دستگیر و تحویل پلیس داده شد و مظنون دیگر را بعدا پلیس بازداشت کرد.
جامعه بهائیان می گوید که یک سال پیش از آن قتل «ماموران دولتی کسب و کار و خانه فرزندان آقای امیری را جستجو کردند و لپتاپ ها، تلفن ها و سایر متعلقات آنها ضبط شد. به علاوه اوایل اوت ۲۰۱۶ در جریان بازجویی از یک بهایی دیگر در یزد به او گفته شد کسانی در شهر هستند که می خواهند بهایی ها را بکشند.»
قاتلین اظهار داشتند که اعتقادات مذهبی‌شان و سخنان روحانیونی که بهائیان را ضد اسلام معرفی می‌کنند آن دو را به ارتکاب قتل ترغیب کرده بود. گزارش‌ها حاکی از آن است که پدر این دو جوان از یک نفر از طبقۀ روحانی که باعث گرایش پسرانش به افراطی‌گرایی شده شکایت کرده است.
یکی از قاتلین گفته است: «می‌خواستیم یک بهائی را بکشیم. شنیده بودم که بهائیان، مسلمانانی هستند که از اسلام روی برگردانده‌ و مرتد هستند و ریختن خونشان ثواب است.»
گفته می شود که این دو قاتل با قرار وثیقه آزاد شده اند.
بهائیان می گویند که چنین حوادثی نتیجه تبلیغات و تحریک رسانه ها و بعضی از رهبران دینی علیه بهائیان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر