۱۳۹۶ تیر ۲۳, جمعه

بازداشت یکی دیگر از اعضای خانواده رامین حسین پناهی



 عباس حسین پناهی، یکی دیگر از بستگان رامین حسین پناهی، فعال سیاسی که اخیرا در درگیری مسلحانه توسط نیروهای سپاه پاسداران زخمی و بازداشت شده است، پس از مراجعه به منزل خانوادگی این شهروند اهل قروچای دهگلان، بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در ادامه فشار بر خانواده و نزدیکان رامین حسین پناهی ، فعال سیاسی که بصورت زخمی هم اکنون در بازداشت نیروهای سپاه پاسداران به سر می برد. روز گذشته یکی دیگر از اعضای این خانواده بازداشت شد. پیش از نیز تعدادی از نزدیکان رامین حسین پناهی بازداشت شده بودند.
عباس حسین پناهی ، از نزدیکان رامین حسین پناهی روز پنج شنبه مورخ ۲۲ تیرماه پس از آنکه به قصد دیدار به منزل خانوادگی رامین حسین پناهی مراجعه کرده بود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و بدون توضیح مشخص یا ارایه حکمی به محلی نامعلومی منتقل شد.
این بازداشت در حالی صورت می گیرد که کماکان از سرنوشت رامین حسین پناهی اطلاع دقیقی در دست نیست و همچنین تعداد دیگری از اعضای این خانواده به دلیل ارتباط خانوادگی با وی بازداشت شده اند.
لازم به یادآوری است رامین حسین پناهی، از اعضای یکی از احزاب کردی است که در پی تبادل آتش در تاریخ اول تبرماه با نیروهای سپاه پاسداران به صورت زخمی به اسارت این نیروها درآمده است. نیروهای سپاه پس از بازداشت وی به منزل پدری وی مراجعه کرده و دست به بازداشت تنی از اعضای خانواده وی زده اند. خانواده حسین پناهی در بیم از سرنوشت رامین حسین پناهی و با خواست آزادی سایر اعضای خانواده که ارتباطی با فعالیت های این فعال سیاسی نداشته اند نامه ای به گزاشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل نوشتند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز جمعه مورخ اول تیرماه چهار تن از اعضای یک حزب سیاسی در کمین نیروهای قرارگاه حمزه سپاه پاسداران افتادند. طی تبادل آتش صورت گرفته سه تن از اعضای این حزب به نامهای حامد سیف پناهی، بهزاد نوری و صباح حسین پناهی جان باختند و نفر چهارم به نام رامین حسین پناهی در حالی که از ناحیه کمر و پا مورد اصابت سه گلوله قرار گرفته بود، دستگیر شد.
 پس از واقعه روز جمعه در سنندج نیروهای امنیتی به بازداشت تعدادی از اقوام چهار فرد حاضر در درگیری پرداختند از جمله در همان روز واقعه، ۱ تیرماه ۱۳۹۶، افشین حسین پناهی، برادر رامین در منزل شخصی خود بازداشت شد سپس ۴ تیرماه ۱۳۹۶، انور حسین پناهی، دیگر برادر رامین و ۵ تیرماه ۱۳۹۶، زبیر، احمد و انور حسین پناهی از جمله پسرعموهای رامین توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
رامین و صباح نسبت دایی و خواهرزادگی در این میان داشتند. نسبت نزدیک این دو فرد دخیل در ماجرای سنندج باعث شد تا دایره بازداشت نیروهای امنیتی پس از این واقعه بر خانواده حسین پناهی در مناطق حومه قروه تمرکز بیشتری پیدا کند.
رامین حسین پناهی و صباح حسین پناهی
نیروهای امنیتی پس از دو روز بازداشت انور حسین پناهی و انتقال او به تهران وی را به شرط بازنگشتن به کردستان آزاد می کنند ولی سایر بازداشت شدگان کماکان در بازداشت به سر می برند.

خانواده حسین پناهی در تظلم خواهی خود به گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل، خانم اسما جهانگیر نامه ای نوشتند

همچنین باید اشاره کرد روز ۹ تیرماه، سازمان عفو بین الملل که مقر آن در لندن است با انتشار بیانیه ای، بازداشت پنج تن از بازداشت شدگان پس از درگیری اخیر سنندج را به مثابه ” ناپدید شدن اجباری” خواند و خواستار آشکارا شدن سرنوشت و محل نگهداری آنان و همچنین شفاف سازی در رابطه با وضعیت رامین حسین پناهی که پس از درگیری سنندج بصورت زخمی بازداشت شده است شد. این سازمان از مقامات ایرانی خواست هر چه سریعتر به آزادی سایر افرادی که صرفا بخاطر نسبت خانوادگی با رامین حسین پناهی بازداشت شده اند اقدام کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر