۱۳۹۶ مرداد ۹, دوشنبه

رجایی شهر؛ در پی ضرب و شتم و انتقال ۵۳ زندانی سیاسی دست به اعتصاب غذا زدند



در پی ضرب و شتم  و توهین زندانیان عقیدتی و سیاسی سالن ۱۲ زندان رجایی‌شهر کرج و انتقال آنان به سالن ده این زندان، تمامی زندانیان انتقال یافته به این بند، دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، پس از یورش روز گذشته گارد ویژه ، به زندانیان عقیدتی و سیاسی محبوس در سالن ۱۲ اندرزگاه ۴ زندان رجایی‌ شهر کرج ، و انتقال آنان به سالن ده ، تمامی ۵۳ زندانی منتقل شده اعلام اعتصاب غذا نمودند.
گفتنی است که، سالن ده زندان رجایی‌شهر بر خلاف آئین‌ نامه زندان‌ها ، مجهز به چهل دوربین‌ مدار بسته و شصت و چهار سیستم شنود است.
مسئولین زندان رجایی‌شهر علاوه بر این‌که هیچ‌یک از لوازم شخصی زندانیان از قبیل کتاب، لباس و وسایل پخت‌وپز را به این بند منتقل نکرده‌اند، از دادن داروهای ضروری به زندانیان بیمار نیز ممانعت می‌کنند.
لازم به ذکر است که؛ هیچ‌یک از یخچال‌ها، تلویزیون و مواد غذایی مصرفی زندانیان، به سالن ده منتقل نشده و بر اساس دستور مدیریت زندان، زندانیان سیاسی و عقیدتی منتقل شده به این بند فقط می‌توانند از جیره دولتی استفاده کنند.
علاوه بر موارد مذکور، به علت عدم انتقال دستگاه‌های تصفیه آب و آب سردکن به این سالن، دسترسی زندانیان به آب کافی نیز محدود شده است.
حال عمومی تعدادی از زندانیان نامساعد گزارش شده است، طی ساعات اخیر، پیمان کوش‌باغی، سعید پورحیدر، حمید بابایی و عادل نعیمی به بهداری زندان اعزام شده‌اند.
همچنین زانیار و لقمان مرادی نیز از سوی مسئولان زندان، تحت فشار مضاعف برای پایان دادن به اعتصاب غذا هستند.
تمامی ۵۳ زندانی منتقل شده به سالن ده زندان رجایی‌شهر اعلام کرده‌اند که تا زمان بازگشت مجدد به سالن ۱۲ به اعتصاب غذای خود ادامه خواهند داد.
روز گذشته هشتم مردادماه، ماموران گارد ویژه زندان رجایی‌شهر کرج، با یورش به سالن ۱۲در اندرزگاه ۴ این زندان، آنان را مورد ضرب و شتم قرار داده و به سالن ده منتقل کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر