۱۳۹۶ مرداد ۱, یکشنبه

مبتلایان ایدز، هپاتیت ، سل ، حدود ۳۰ درصد معتادان خیابانی تهران را تشکیل می‌دهند



دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران می‌گوید: ترنس‌ها ، دوجنسه‌ها ، مبتلایان ایدز، هپاتیت، سل و سایر بیماران مسری صعب‌العلاج، حدود ۳۰ درصد معتادان خیابانی تهران را تشکیل می‌دهند که جزو پروتکل ماده ۱۶ قرار ندارند و به خیابان بازمی‌گردند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از تسنیم، امروز ، ۱ مرداد ۱۳۹۶، محمدعلی اسدی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران، گفت: ما تنها قادر به جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهری هستیم که در شاخصه‌های این پروتکل تعریف شده باشند.
این بدان معنا است که معتادان خیابانی بالای ۶۵ سال، معتادان دارای زخم‌های باز، اتباع خارجی، کودکان معتاد، معتادان مبتلابه بیماری‌های مسری شدید، عفونی و لاعلاج ازجمله سل، ایدز و هپاتیت و … مشمول این پروتکل نمی‌شوند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: با توجه به وظایف قانونی ما و عدم توانایی‌مان در ساماندهی معتادان خیابانی، این معتادان پس از جمع‌آوری، در مرحله غربالگری جدا شده و آزاد می‌شوند
وی در پاسخ به این سوال که در چنین شرایطی، خطرناکترین معتادان متجاهر به کف خیابان بازمی‌گردند، افزود: ما به هیچ وجه نمی‌توانیم وفق پروتکل اجازه دهیم معتادانی که بیماری سل یا بیماری‌های مسری صعب العلاج همچون ایدز یا هپاتیت دارند بین سایر معتادین دیگر نگهداری شوند. لذا باید تمام دستگاه‌های مسئول، تکلیف خود را در موضوع ساماندهی معتادان خیابانی انجام دهند و باید متولیان دستگاه‌های مسئول، فکری برای حل این موضوع داشته باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر