۱۳۹۶ مرداد ۴, چهارشنبه

وضعیت نامساعد هنگامه شهیدی در اوین و نیاز مبرم به رسیدگی درمانی



هنگامه شهیدی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی محبوس در بند ۲۴۱ زندان اوین، دچار عفونت پیشرفته در ناحیه کلیه شده به‌طوری که این عفونت به معده و سایر قسمت‌های بدن او نیز سرایت کرده است و نیاز مبرم به بستری شدن در بیمارستان و رسیدگی‌های ویژه پزشکی دارد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، هنگامه شهیدی ، روز دوشنبه ۲ مرداد ماه ، جهت انجام معاینات پزشکی به بیمارستان طالقانی منتقل شد و پس از انجام سونوگرافی ، پزشکان متوجه شده‌اند که عفونت پیشرفت زیادی در بدن او داشته به طوری که علاوه بر کلیه ، معده و سایر اندام‌های داخلی بدن او را نیز تحت‌ الشعاع قرار داده است.
این بیماری تا کنون با آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهای تجویز شده درمان نشده و طبق توصیه پزشکان ، هنگامه شهیدی نیاز مبرم به بستری شدن در بیمارستان و رسیدگی‌های ویژه تخصصی دارد ، اما مسئولین تا کنون اقدامی برای درمان وی انجام نداده‌اند.
گفتنی است که هنگامه شهیدی از زمان بازداشت به مدت چندین هفته در اعتصاب غذا به سر برده و عوارض ناشی از آن وضعیت جسمانی او را بحرانی‌تر کرده است.
هنگامه شهیدی پیش‌تر طی پیامی از اعمال فشار بازجویان سخن گفته و افزوده بود: «از دهه دوم فروردین‌ماه در بند ٢٠٩ دوازده ساعت بازجویی متوالی بدون این‌که حتی اجازه بلند شدن از روی صندلی را داشته باشم، گذراندم. ٣ روز در هفته نیز از ساعت ١٠ شب تا ٢ صبح با چشم‌بند بازجویی دارم تاا بتوانند تحت فشار گرسنگی و بی‌خوابی از من اعتراف دروغ بگیرند.»
هنگامه شهیدی پس از دستگیری در ۱۹ اسفندماه ۹۵، در اعتراض به بازداشت غیرقانونی خود در زندان اوین دست به اعتصاب غذا و دارو زده و طی این مدت به دلیل وخامت حال بارها به بهداری زندان اوین منتقل شده است.
شایان ذکر است، پرونده هنگامه شهیدی در شعبه دوم دادسرای رسانه است و مسئولین قضایی در مراجعه‌ی وکیل این روزنامه‌نگار به دادسرا اتهام وی را امنیتی عنوان کرده‌اند.
در ماه‌های گذشته گزارشگران بدون مرز (RSF) در بیانیه‌ای با اشاره به بازداشت هنگامه شهیدی و تعداد کثیری از روزنامه‌نگاران در آستانه نوروز، بار دیگر سرکوب و فشار بر روزنامه‌نگاران را محکوم و خواهان آزادی بدون قید و شرط همه روزنامه‌نگاران و شهروند خبرنگاران زندانی شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر