۱۳۹۶ مرداد ۳, سه‌شنبه

فقر علت ۸۸ درصد ترک تحصیل کودکان در مقطع ابتدایی

دیروز، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: اکنون آمار بی‌سوادانزیر ۵۰ سال ما ۲ میلیون و ۶۹۰ هزار نفر است که البته بخشی از اینها اتباع و بخشی دیگر سواد ناپذیرند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایسنا، دیروز ، ۲ مرداد ۱۳۹۶، علی باقرزاده ، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، گفت:بررسی‌ها نشان می‌دهد فقر اقتصادی از دلایل اصلی ترک تحصیل است. مطالعه‌ای بر روی جمعیت کلاس اول ، دوم و سوم که ترک تحصیل کرده بودند داشتیم و ۵۳ درصد علت اصلی ترک تحصیل را فقر اعلام کرده‌اند۳۵ درصد به علل فرهنگی و اجتماعی و ۱۲ درصد به علت نبود امکانات آموزش‌ و پرورش ترک تحصیل‌ کرده بودند.
باقرزاده ادامه داد: ۹۸ درصد کودکان ۶ تا ۱۱ سال وارد مدارس ابتدایی می‌شوند و عمدتاً دربزرگسالان بالای ۱۰ سال مشکلاتی داریم زیرا این گروه دیگر فرصت مدرسه رفتن را از دستداده‌اند.
و نیز اضافه کرد، اکنون آمار بیسوادان زیر ۵۰ سال ما ۲ میلیون و ۶۹۰ هزار نفر است که البتهبخشی از اینها اتباع و بخشی دیگر سواد ناپذیرند. اما درمجموع پنج درصد بی‌سواد مطلق در جامعه داریم و امیدواریم در آینده نزدیک یک میلیون و ۶۰۰ هزار ایرانی سواد پذیر بی‌سواد را هم تحت پوشش ببریم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر