۱۳۹۶ تیر ۲۲, پنجشنبه

افزایش فعالیت باند‌های فعال در زمینه کودکان متکدی/ افزایش نوزادان دختر متکدی



فاطمه دانشورگفت: متاسفانه باند‌ها و برخی از والدین در این روزها، اقدام به بهره کشی از کودکان کرده و از آن‌ها در زمینه تکدی گری استفاده می‌کنند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از میزان، فاطمه دانشور ، رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افزایش فعالیت باند‌های فعال در زمینه کودکان متکدی در این روزها اظهارکرد: « در حال حاضر و بر اساس گزارش‌های رسیده ، با شروع فصل گرما ، باند‌ها اقدام به استفاده بیشتر از کودکان و شیرخواران در بحث تکدی گری کرده و باید برای جلوگیری از این اقدام برنامه ریزی شود».
وی با اشاره به کاستی‌های موجود در مسیر جمع آوری متکدیان از سطح شهر تهران تصریح کرد: زمانی که شیرخواران از سوی باند‌ها و حتی والدین خود در امر تکدی گری مورد استفاده قرار می‌گیرند، سازمان بهزیستی قادر نیست به موضوع ورود پیدا کرده و نوزادان و حتی کودکان را از خانواده‌ها تحویل بگیرد.
دانشور ادامه داد: تعداد شیرخوارانی که از سوی باند‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند در سطح شهر در حال افزایش است.
وی با ابراز نگرانی نسبت به حضور قابل توجه نوزادان دختر متکدی در سطح شهر تهران گفت: تعداد نوزادان دختری که در امر تکدی گری مورد استفاده می‌گیرند به مراتب بیشتر از پسران است و این اتفاق بسیار نگران کننده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر