۱۳۹۶ تیر ۲۲, پنجشنبه

دادستانی کل ایران « در سال گذشته بیش از ۲۷ هزار نفر از کشور ممنوع‌ الخروج شدند.»



دادستانی کل کشور در سال ۹۵ به‌دلیل مسائل مختلف بیش از ۳۶هزار نفر را ممنوع‌الخروج و معامله و شماره حساب افزون بر ۴۵هزار نفر را مسدود کرد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از تسنیم ، با اعلام دادستانی کل کشور به مراجع قضایی در سراسر کشور ، در سال گذشته ۲۷ هزار و ۸۲۰ نفر از کشور ممنوع‌ الخروج و ۹ هزار و ۱۷۳ نفر هم ممنوع‌ المعامله شدند.
بر اساس این گزارش، همچنین در سال ۹۵، دادستانی کل کشور ممنوعیت خروج ۶۲۸ نفر را از کشور لغو کرده و ممنوعیت معامله یک‌ هزار و ۴۶۱ نفر نیز برطرف شده است.
در سال ۹۵، حساب بانکی ۴۵ هزار و ۷۷۲ نفر با اعلام دادستانی کل کشور مسدود شده است؛ در همین سال، مسدودیت حساب بانکی ۱۵ هزار و ۴۰۲ نفر با اعلام دادستانی کل به مراجع مربوطه، برداشته شده است.
همچنین دادستانی کل کشور در سال گذشته، ۲۰۶ مورد درخواست اعاده دادرسی از رییس قوه قضاییه در پرونده‌های مختلف داشته که از این تعداد، ۱۵ مورد پذیرش و ۱۹۱ مورد نیز رد شده است.
۱۵ بهمن سال ۹۵، اداره کل حقوقی قوه قضائیه در پاسخ به یک پرسش حقوقی اعلام کرده است که دادستانی کل کشور حسب درخواست دادسرای عمومی، اقدام به ممنوع‌الخروج کردن افراد مورد تقاضای بانک مرکزی می‌کند و در این مورد حق مخالفت ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر