۱۳۹۶ تیر ۲۵, یکشنبه

انتقال محمد صابر ملک رئیسی از بند زندانیان سیاسی به یکی از بندهای عمومی زندان اردبیل



محمدصابر ملک رئیسی، زندانی سیاسی بلوچ، از دو روز پیش به صورت تنبیهی در یکی از بندهای عمومی زندان اردبیل به سر می‌برد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز گذشته ، جمعه ۲۳ تیر ماه ، در جریان بازدید رئیس‌کل حفاظت زندان‌های استان اردبیل از زندان این شهر ، محمدصابر ملک رئیسی، مفقود شدن وسایل شخصی‌اش را پیگیری می‌کند که با برخورد تند و توهین‌ آمیز این مقام مسئول مواجه می‌شود ؛ این مسئول همچنین دستور انتقال این زندان سیاسی را به بند جوانان این زندان صادر می‌کند.
لازم به ذکر است؛ پیش‌تر، هنگام انتقال صابر ملک رئیسی به زندان اوین در تهران، وسایل شخصی وی از قبیل دفاتر شخصی، اوراق دست‌نویس و دفتر تلفن توسط مسئولین زندان برداشته شده و تا کنون به وی بازگردانده نشده است.
محمدصابر ملک رئیسی که در ۲۰ فروردین ماه ۹۶ از زندان اردبیل به زندان اوین انتقال یافته بود، در روز چهارشنبه ۲۰ تیرماه مجدداً به زندان اردبیل اعزام شد.
این زندانی بلوچ که به بهانه انجام رسیدگی‌های پزشکی، زندان اوین منتقل شده بود، در تمام طول این سه ماه، علاوه بر اینکه هیچ‌گونه رسیدگی پزشکی در مورد او صورت نگرفت، از هر گونه تماس و ملاقات با خانواده نیز محروم مانده بود.
محمدصابر ملک‌رئیسی که از ۱۵ سالگی بازداشت و زندانی شده از ۱۰ دی‌ماه سال جاری در اعتراض به عدم رعایت حقوقش در زندان اردبیل و ضرب و شتم در داخل زندان اعتصاب غذا کرده بود و پس‌ازآن با قول مسئولان زندان اردبیل مبنی بر رسیدگی به مطالباتش به اعتصاب غذایش پایان داد. علیرغم گذشت چندین ماه از پایان اعتصاب غذا تاکنون به مطالبات وی رسیدگی نشده است.
محمدصابر ملک‌رئیسی در دوم مهرماه سال ۱۳۸۸ در سن ۱۵ سالگی بازداشت و پس از تحمل بیش از یک سال در بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان و زندان مرکزی این شهر، محاکمه و بدون دسترسی به وکیل مدافع از سوی دادگاه انقلاب به اتهام محاربه از طریق همکاری با گروه‌های معاند نظام به ۱۵ سال حبس در تبعید محکوم شد.
وی پس از اعتراضات زندانیان سیاسی و امنیتی زندان زاهدان در اردیبهشت‌ماه سال ۹۱، که موجب ضرب‌وشتم و تبعید زندانیان سیاسی و امنیتی این زندان به شهرهای مختلف شد، به زندان ارومیه تبعید و با گذشت ماه‌ها از زمان انتقال، از امکان ملاقات و تماس با خانواده خود محروم بود.
محمدصابر، زندانی بلوچ، از جوان‌ترین زندانیان سیاسی است که در پی عدم همکاری برادرش، عبیدالرحمن، با وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی به همراه دو برادر دیگرش بازداشت شد. مأموران وزارت اطلاعات در مراجعه به منزل آن‌ها به پدر و مادرشان اعلام کردند در صورت عدم تحویل فرزندشان، سه فرزند دیگرشان را در زندان اعدام خواهند کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر