۱۳۹۶ مرداد ۱, یکشنبه

خوی و ارومیه ؛ مرگ و مصدومیت سه کولبر در پی شلیک نیروهای امنیتی



در پی شلیک مستقیم نیروهای امنیتی در توابع شهرستان خوی و ارومیه به تعدادی از کولبران، یک کولبر کشته و دو تن نیز مصدوم شد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۲۴ تیرماه ، نیروهای سپاه پاسدارن ، به تعدادی از کولبران که در حال حرکت به سوی مرز ترکیه بودند ، شلیک کرده که بر اثر آن یک کولبر مجروح شده و کولبر دیگر نیز کشته شده است.
محمود رشیدی کولبر ۴۵ ساله پس از تیراندازی در جا کشته شده و یوسف محمدی کولبر دیگر، پس از مصدوم شدن به داخل خاک ترکیه وارد شده و در آنجا از سوی نیروهای نظامی ترکیه بازداشت می‌شود.
حقوق بشر کردستان در این خصوص گزارش کرد؛ محمود رشیدی، ۴۵ ساله، اهل روستای میرعمر ( میرومر )، متاهل و دارای ۴ فرزند بوده است و طی سالهای گذشته دو برادر دیگر وی نیز در حین کولبری توسط نیروهای نظامی ایران جان باخته‌اند.
همچنین یک منبع در ارومیه از زخمی شدن یک کولبر در مناطق مرزی این شهر خبر داد. به گفته‌ی این منبع، شب چهارشنبه ۲۸ تیرماه در منطقه مرزی “زیوه” از توابع ارومیه یک کولبر کُرد به نام “عین‌الله سیداری‌فر” که حامل گازوییل بوده در مسیر رفتن به مرز توسط نیروهای نظامی مورد هدف تیراندازی قرار گرفت و به شدت زخمی شده است.
گفتنی است روز یکم فروردین ماه سال جاری در نزدیکی همین روستا پنج کولبر کُرد بعد از تعقیب و گریز از سوی نیروهای نظامی مجبور به تغییر مسیر میشوند و در تاریکی شب گرفتار ریزش بهمن گشتند که متاسفانه در پی آن چهار نفر از آنان جانباخته و یک نفر هم به شدت زخمی شده بود.
با احتساب آمار روزهای گذشته نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران به بهانه مبارزه با قاچاق کالا طی دو هفته، ۳ شهروند کُرد را کشته و ۶ تن دیگر را نیز زخمی کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر