۱۳۹۶ تیر ۲۸, چهارشنبه

محل کسب دستکم ۱۶ شهروند بهایی در اهواز پلمب شده است



طی دو هفته اخیر محل کسب دستکم شانزده شهروند بهایی در شهر اهواز از سوی مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی استان خوزستان پلمب گردیده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مأموران اداره اماکن عمومی در شهر اهواز از تاریخ ۱۸ تیرماه ۱۳۹۶ تا ۲۳ تیر ۱۳۹۶ محل کسب تعدادی از شهروندان بهایی ساکن این شهر را به دلیل تعطیلی در ایام تعطیلات آئین بهایی پلمب کردند.
یک منبع مطلع به پیام نیوز گفته است: «طی سه روز گذشته صاحبان محل کسب پلمب شده با وجود مراجعه مکرر به دادستانی خواهان دیدار با دادستان شهر شدند اما تاکنون موفق به دیدار این مقام قضایی در شهر اهواز نشده‌اند.»
منبع نزدیک به صاحبان محل کسب در اهواز همچنین می‌گوید: «مأموران اداره اماکن نیروی انتظامی عنوان کردند که چون این محل‌های کسب در تاریخ ۱۸ تیرماه ۱۳۹۶ تعطیل بوده‌اند با پلمب روبرو شدند.»
بنابر این گزارش، محل کسب رستم درخشان، سام درخشان، سهراب فیروزمندی، فرزاد افشار، فرشید افشار، خسرو زهدی، ورقا درخشان، سهراب درخشان، جمشید نجفی، فیض‌الله قنواتیان، کیانوش افشار، بهروز زهدی، نصرالله قنواتیان، سعید افشار، انیس افشارزاده و نفیس افشارزاده توسط مأموران اداره اماکن پلمب شده است.
به گفته یک منبع آگاه به روی برگه ابلاغیه عنوان شده است که پلمب های صورت گرفته به دستور مقام قضایی و معاون دادستانی توسط پلیس نظارت بر اماکن عمومی بوده است.
در سال گذشته بیش از ۳۰۰ محل کسب شهروندان بهایی تنها به دلیل تعطیلی محل کسب آنان در ایام تعطیلی دیانت بهایی و همچنین باورمند بودن آنان به آئین بهایی با پلمب روبرو شده است.
در سالهای گذشت اداره اماکن بارها محل کسب شهروندان بهایی در شهرهای مختلف کشور را با پلمپ از سوی این اداره دولتی روبرو ساخته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر