۱۳۹۶ تیر ۲۱, چهارشنبه

اعدام هفت زندانی در زندان‌های رجایی‌ شهر کرج و همدان



صبح روز جاری، شش زندانی محکوم به اعدام، با اتهام «قتل نفس» در زندانی رجایی شهر کرج به دار اویخته شدند، از سویی دیگر حکم اعدام یک زندانی دیگر، در زندان مرکزی همدان با اتهامات مربوط به مواد مخدر به اجرا در آمد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، بامداد روز جاری ، ۲۱ تیرماه سال ۱۳۹۶ هفت زندانی در زندان‌های رجایی شهر کرج و زندان مرکزی همدان اعدام شدند.
اعدام شدگان زندان رجایی شهر عمدتا با اتهام قتل ، به اعدام محکوم شده بودند و روز دوشنبه ۱۹ تیرماه از بندهای مختلف این زندان به انفرادی منتقل شدند.
سازمان حقوق بشر ایران در این خصوص گزارش کرد؛ هویت سه تن از اعدام شدگان زندان رجایی شهر کرج، «محمد همه‌وند» از بند ۱. «حمید اسلامی» از بند ۲ و «محمد شیرزاد» احراز شده است.
این زندانیان در یک گروه سیزده نفری به سلول انفرادی منتقل شده بودند و هفت نفر دیگر با اخذ مهلت از شاکیان پرونده به سلول‌های خود بازگشتند.
از هویت زندانی اعدام شده در زندان مرکزی همدان اطلاعی در دست نیست این زندانی  روز یک‌شنبه ۱۸ تیر ماه به همراه دو زندانی دیگر به نام‌های صمد عبدلی و مسعود جودکی، به سلول انفرادی منتقل شده بود، صبح روز جاری حکم اعدام این زندانی به همراه صمد عبدلی به اجرا در آمد.
زندانی دیگری که با این گروه به سلول انفرادی منتقل شده بود «مسعود جودکی» نام داشت که به دلایل نامعلومی اجرای حکم وی به تعویق افتاده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر