۱۳۹۶ تیر ۲۲, پنجشنبه

محمد صابر ملک‌ رئیسی به زندان اردبیل منتقل شد


 

محمد صابر ملک‌ رئیسی زندانی سیاسی بلوچ که هشتمین سال حکم زندان خود را سپری می کند، بیستم تیرماه سال جاری، پس از سه ماه نگهداری غیرمنتظره در بند ۲۰۹ زندان اوین به زندان اردبیل، محل سابق نگهداری خود بازگردانده شد. انتقال غیرمنتظره او به بند ۲۰۹ و اعمال محدودیت های ارتباطی در طی سه ماه گذشته مایه نگرانی خانواده و نزدیکان او شده بود.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شامگاه بیستم فروردین ماه ۹۶، محمد صابر ملک‌ رئیسی زندانی سیاسی بلوچ از زندان مرکزی اردبیل “با کلیه وسائلش” به زندان اوین منتقل شد. این زندانی سیاسی پس از سه ماه مورخ ۲۰ تیرماه ۱۳۹۶، از زندان اوین به بند ۷ زندان اردبیل بازگردانده شد.
بهانه انتقال محمد صابر ملک‌ رئیسی به زندان اوین ، انجام رسیدگی های پزشکی جهت درمان بیماری های وی عنوان شده است.
یک منبع مطلع ضمن تایید این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “آقای ملک رئیسی به بهانه رسیدگی به بیماری هایش، به زندان اوین منتقل شده بود، اما علیرغم گذشته سه ماه از این انتقال هیچ نتیجه ای حاصل نشد و به زندان اردبیل بازگردانده شد”.
محمد صابر ملک‌ رئیسی زندانی سیاسی بلوچ که حکم محکومیت حبس ۱۵ ساله خود را بصورت تبعیدی در زندان اردبیل سپری می کرد، فروردین ماه سال جاری از این زندان به زندان اوین منتقل شد.
وی در اتاق ۱۲۲ بند ۲۰۹ زندان اوین همراه با شش زندانی دیگر در حالی که با محدودیت های بی دلیلی برای برقراری تماس و ملاقات روبه بود، نگهداری شد.
در حال حاضر، این زندانی سیاسی در بند هفت زندان اردبیل نگهداری می شود.
شایان ذکر است، محمد صابر ملک رئیسی سال گذشته بعد از یک اعتصاب غذای ۲۰ روزه، در دو رنجنامه خطاب به خانم اسما جهانگیر با عنواین «از تخت شکنجه ای به نام “معجزه” تا تهدید به اعدام» و «شبها تا صبح بازجویی همراه با شکنجه میشدم» از شرح مظالم بر خود رفته گفته بود و از این کارشناس سازمان ملل خواستار رسیدگی به وضعیت خود و سایر زندانیان عقیدتی در ایران شده بود.
محمدصابر ملک رئیسی که در نوجوانی بازداشت شده، در هشتمین سال حبس در تبعید خود در زندان اردبیل، نامه ای سرگشاده به حسن روحانی رئیس جمهور نوشت. آقای رئیسی در این نامه با تاکید بر اینکه روز هشتم دی ماه به مدت ۱۴ ساعت در هوای سرد اردبیل با دستبند و پابند در حیاط این زندان به میله بسته شده است، از وضعیت بحرانی خود ضمن تحمل حبس در تبعید شکایت و از اعتصاب غذای اعتراضی خود خبر داده بود.
این زندانی سیاسی، در سن ۱۷ سالگی بازداشت شد و آنطور که خود در نامه هایش گفته به خاطر فعالیت های یکی از برادرانش و در حالی که دستگاه امنیتی دسترسی به او نداشت به عنوان “گروگان “دستگیر شده است. وی از دو سال تحمل سلول انفرادی و شکنجه های طاقت فرسایی در نامه هایش سخن گفته است.
آقای ملک رئیسی در زمان محاکمه اقاریر خود را تحت شکنجه و فشار دانسته بود با اینحال با حکم سنگین ۱۵ سال حبس در تبعید روبه رو شده بود. وی در خلال سپری کردن ۸ سال از این حبس همچنان از نقض بی شمار و مستمر حقوق انسانی اش می گوید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر