۱۳۹۶ تیر ۲۲, پنجشنبه

عدم واکنش مسئولین زندان اوین نسبت به وضعیت نامساعد امین افشار نادری پس از یک هفته اعتصاب غذا

امین افشار نادری، نوکیش مسیحی محبوس در بند چهار زندان اوین، اولین هفته از اعتصاب غذای خود را در حالی پشت گذاشته که تا کنونمسئولین هیچ واکنشی نسبت به درخواست وی نداشته‌اند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، امین افشار نادری ، نوکیش مسیحی که اخیراً از سوی دادگاه انقلاب به ۱۵ سال حبس محکوم گشته ، به دنبال اقدامات مسئولین برای ممانعت از ملاقات زندانیان سیاسی با سفیران کشورهای خارجی و در اعتراض به نقض مکرر قانون از سوی مسئولین زندان و دستگاه قضایی ، از چهاردهم تیر ماه دست به اعتصاب غذا زده و در آستانه هشتمین روز از اعتصاب غذا با ضعف شدید و افت فشارخون روبه‌ رو است.
در آخرین مراجعه آقای افشار نادری به بهداری وزن وی ۸۵.۵ (وزن اولیه ۹۰) و فشارخون او ۱۰.۵ روی ۸اعلام شده است.
این زندانی عقیدتی عنوان داشته که تا زمانی که دادگاهی عادلانه و منصفانه از سوی مسئولین قضایی برای وی برگزار نگردد و اقدامی برای کاستن مقدار وثیقه تعیین‌شده برای او صورت نگیرد، از اعتصاب غذا دست نخواهد کشید.
لازم به ذکر است؛ شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب در هفته جاری برای امین افشار نادری حکم ۱۵ سال حبس تعزیری صادر کرده است.
وی با اتهام «اقدام علیه امنیت ملی به‌واسطه تشکیل کلیسا» به ده سال حبس، و به اتهام «توهین به مقدسات» به پنج سال حبس و دو سال ممنوع‌الخروجی از کشور محکوم شده است.
دادگاه امین افشار نادری در تاریخ شنبه ۱۹ فروردین‌ماه سال ۱۳۹۶ برگزار شده بود و حکم بدوی طی روزهای گذشته به وی به صورت شفاهی ابلاغ شد.
گفتنی است که اجازه مطالعه حکم به این زندانی عقیدتی داده نشده است و طبق گفته قاضی، ابلاغ رسمی این حکم به وکیل صورت خواهد گرفت.
امین افشار نادری در روز جمعه پنجم شهریورماه سال ۹۵ به همراه چند تن دیگر از نوکیشان مسیحی، در یک باغ خصوصی در فیروزکوه به اتهام «عضویت در کلیسای خانگی» بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. این نوکیش مسیحی بعد از گذشت سه ماه و اتمام بازجویی به اندرزگاه چهار، سالن سه زندان اوین منتقل و تاکنون در این بند نگهداری شده‌است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر