۱۳۹۶ مرداد ۹, دوشنبه

صدور حکم حبس برای دو شهروند بهایی در کرمان

با حکم دادگاه تجدیدنظر، سمیر خلوصی و روحیه زینلی، زوج بهایی ساکن کرمان، به بیش از شش ماه حبس تعزیری محکوم شدند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سمیر خلوصی و روحیه زینلی که پیش‌ تر در دادگاه بدوی ، هرکدام به پنج سال حبس تعزیری محکوم شدهب ودند ، با رأی دادگاه تجدید نظر ، به جمعاً شش ماه و سه روز حبس تعزیری حکم‌شان کاهش یافته است. 
بر اساس حکم صادره ؛ روحیه زینلی به ۳۳ روز و سمیر خلوصی به ۵ ماه حبس تعزیری محکوم شده‌اند.
گفتنی است که این دو شهروند بهایی، این مدت حبس را پیش‌تر در زندان و بازداشتگاه وزارت اطلاعات گذرانده‌اند.
پیام‌نیوز در این خصوص گزارش کرد؛ سمیر خلوصی در تاریخ ۱۰ دی ماه ۱۳۹۵ توسط ماموران امنیتی بازداشت و پس از گذراندن ۱۵۲ روز با قرار وثیقه ۷۰ میلیون تومانی آزاد شد و روحیه زینلی نیز نیز نزدیک به دو ماه همراه همسر خود در بازداشتگاه وزارت اطلاعات و زندان مرکزی کرمان محبوس بود با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.
این دو شهروند بهایی پیشتر در دادگاه انقلاب استان کرمان به اتهام تبلیغ علیه نظام و عضویت در تشکیلات بهایی محاکمه شدند.سمیر خلوصی و روحیه زینلی هر دوپس از یک ماه بازجویی در بازداشتگاه وزارت اطلاعات به زندانی شهربانی استان کرمان منتقل شده بودند.
به گفته منابع مطلع در زمان بازداشت سمیر خلوصی، منزل این شهروند بهایی به مدت نزدیک به ۳ ساعت مورد تفتیش و بازرسی قرار گرفته بود.
هزاران نفر از پیروان آیین بهایی پس از روی کار آمدن جمهوری اسلامی زندانی، شکنجه یا اعدام شده‌اند. بسیاری دیگر از پیروان این آئین نیز از سایر حقوق اجتماعی خود مانند حق تحصیل یا کار محروم شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر