۱۳۹۶ تیر ۲۸, چهارشنبه

خودداری مسئولین زندان اوین از اعزام رضا ملک به بیمارستان علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی



رضا ملک، زندانی سیاسی محبوس در بند چهار زندان اوین، علیرغم ابتلا به بیماری‌های جسمی متعدد، از رسیدگی‌های درمانی محروم مانده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، رضا ملک ، که از تاریخ ۲۷ اردیبهشت‌ ماه ۱۳۹۶ در اوین نگهداری می‌شود ، از بیماری سیاتیک حاد رنج می‌برد و مبتلا به درد شدید در ناحیه ستون فقرات و همچنین بسته بودن کانال نخاعی است ، اما مسئولین زندان اوین از اعزام او به مراکز درمانی خودداری می‌کنند.
رضا ملک ، به دلیل صدمات شدید ناشی از شکنجه‌های وارده در زندان ، تا کنون شش جراحی عمده روی ستون فقرات و مفاصل پا و دستانش صورت گرفته؛ وی علیرغم ابتلا به سیاتیک حاد از رسیدگی‌های پزشکی محروم و فقط با خوردن مسکن‌های قوی و استفاده از عصا قادر به تحمل این ضایعات است.
گفتنی است، این زندانی سیاسی همچنین مجبور است در طبقه سوم تخت زندان استراحت کند که این وضعیت با توجه به بیماری‌های جسمی او سبب تشدید بیماری‌اش می‌شود.
رضا ملک، بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه با اتهامات «توهین به رهبری» و «تشویش اذهان عمومی» و به دستور بازپرس نصیرپور بازداشت و به بند چهار زندان اوین منتقل شد.
لازم به یادآوری است؛ رضا ملک، از مسئولان سابق وزارت اطلاعات که به دلیل افشای برخی از زوایای قتل‌های زنجیره‌ای پاییز ۱۳۷۷، از ۱۲ تیرماه ۱۳۸۰ تا فروردین‌ماه ۱۳۹۳ را در زندان به سر برد و پس از حدود ۱۳ سال زندان آزاد شد.
این زندانی سیاسی در سال ۱۳۹۱ زمانی که در زندان به سر می‌برد در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه مجدداً به یک سال زندان و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.
وی مجدداً در آبان ماه سال ۱۳۹۴ در پی شرکت در تجمعات اعتراضی و صلح‌آمیز در مقابل زندان اوین بازداشت و در اواخر دی‌ماه با قید کفالت از زندان آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر