۱۳۹۶ مرداد ۳, سه‌شنبه

امین افشار نادری پس از تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شد

امین افشار نادری، نوکیش مسیحی، امروز سوم مردادماه با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، امروز سوم مردادماه امین افشار نادری پس از یازده ماه حبس تا زمان صدور رأی دادگاه تجدیدنظر از زندان اوین آزاد گشت. این نوکیش مسیحی که اخیراً به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است، پیش‌ تر در اعتراض به نقض مکرر قانون از سوی مسئولین زندان و دستگاه قضایی از ۱۴ تیر ماه دست به اعتصاب غذا زد و تا زمان آزادی به مدت ۲۱ روز در اعتصاب غذا به سر برد.
شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب در ماه جاری برای امین افشار نادری حکم ۱۵ سال حبس تعزیری صادر کرده است.
وی با اتهام «اقدام علیه امنیت ملی به‌واسطه تشکیل کلیسا» به ده سال حبس، و به اتهام «توهین به مقدسات» به پنج سال حبس و دو سال ممنوع‌الخروجی از کشور محکوم شده است.
دادگاه امین افشار نادری در تاریخ شنبه ۱۹ فروردین‌ماه سال ۱۳۹۶ برگزار شده بود و حکم بدوی طی روزهای گذشته به وی به صورت شفاهی ابلاغ شد.
گفتنی است که اجازه مطالعه حکم به این زندانی عقیدتی داده نشده است و طبق گفته قاضی، ابلاغ رسمی این حکم به وکیل صورت خواهد گرفت.
امین افشار نادری در روز جمعه پنجم شهریورماه سال ۹۵ به همراه چند تن دیگر از نوکیشان مسیحی، دریک باغ خصوصی در فیروزکوه به اتهام «عضویت در کلیسای خانگی» بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. این نوکیش مسیحی بعد از گذشت سه ماه و اتمام بازجویی به اندرزگاه چهار، سالن سهزندان اوین منتقل شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر