۱۳۹۶ مرداد ۹, دوشنبه

محمد مهدی ساجدی فر از حق آزادی مشروط محروم است



دستگاه قضایی با تقاضای آزادی مشروط محمدمهدی ساجدی فر ، زندانی امنیتی در اوین، پس از شش سال حبس مخالفت به عمل می‌آورد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمد مهدی ساجدی فر ، زندانی امنیتی محبوس در زندان اوین که هم‌ اکنون در ششمین سال دوران محکومیت ۱۰ ساله خود به سر می‌برد ، علیرغم واجد شرایط بودن برای اخذ آزادی مشروط ، همچنان از دریافت این حق محروم مانده است. این در حالی است که این زندانی امنیتی از مشکلات گوارشی نیز رنج می‌برد.
بر اساس قانون مجازات اسلامی٬ هر فردی در زندگی خود یک‌بار می‌تواند از حق آزادی مشروط استفاده کند در صورتی که یک سوم از حبس خود را گذرانده باشد و مسئولان زندان وی را از نظر رفتاری در طول دوران حبس تأیید کنند٬ مشمول دریافت آزادی مشروط خواهد بود.
محمدمهدی ساجدی، بنیان‌گذار تشخیص هویت ژنتیکی در نیروی انتظامی ایران و یکی از مسئولین تشخیص هویت از باقی‌مانده جسد در کمیته تفحص، از سال ۹۰ تاکنون در زندان اوین محبوس است،
مهدی ساجدی فر در دی‌ماه سال ۹۰، به دلیل راه‌اندازی و گسترش دستگاه‌های تحریمی و دوگانه بیولوژیک، توسط وزارت اطلاعات در منزل دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.
وی در دادگاه انقلاب تهران شعبه ۱۵ به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، به اتهام «ارتباط و همکاری با دول متخاصم» به ۱۰ سال زندان محکوم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر