۱۳۹۶ تیر ۱۳, سه‌شنبه

مادر گلرخ ایرایی از سوی ضابطین سپاه تهدید به « بازداشت » شد



طی روزهای اخیر طاهره ایرایی، مادر گلرخ ایرایی از سوی مأموران اطلاعات سپاه تهدید به بازداشت شده است
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، ضابطین سپاه طی تماسی با مادر گلرخ ایرایی ، وی را تهدید کردند که در صورت مصاحبه و یا هرگونه اطلاع‌ رسانی در خصوص وضعیت دخترش ، او را بازداشت خواهند کرد.
مادر این زندانی سیاسی محبوس در اوین پیش‌ تر در مصاحبه با رسانه‌ها از فشارهای مقامات بر فرزندش و همچنین آرش صادقی ابراز نگرانی کرده بود.
سوم آبان ماه سال گذشته، مأموران امنیتی با یورش به محل سکونت گلرخ ایرایی و شکستن درب منزل، این فعال حقوق بشر را به‌منظور اجرای حکم شش سال حبس تعزیری دستگیر کردند. این بازداشت درحالی صورت گرفت که خانم ایرایی تا آن زمان احضاریه‌ای جهت اجرای حکم حبس دریافت نکرده بود.
گلرخ ایرایی، متولد ۱۳۵۹ نخستین بار در تاریخ ۱۵ شهریورماه به همراه آرش صادقی، همسرش بازداشت و به دو اتهام توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام محکوم به شش سال حبس شده است. طبق گفته آرش صادقی، در روز دادگاه گلرخ ایرایی در بیمارستان بستری بوده و مدارک پزشکی او را وکیلش، خانم زهرا مینویی، به دادگاه تحویل می‌دهد اما قاضی صلواتی بدون توجه به عدم حضور او و شنیدن دفاعیاتش حکم شش سال حبس را برای او غیابی صادر کرد و دادگاه تجدیدنظر هم این حکم را عیناً تائید کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر