۱۳۹۶ مرداد ۹, دوشنبه

شروع محاکمه یاشار سلطانی در دادگاه انقلاب



یاشار سلطانی، مدیر مسئول سایت معماری نیوز، به همراه وکیل مدافع‌اش، برای حضور در جلسه محاکمه به دادگاه انقلاب رفت.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، ۹ مرداد ۱۳۹۶، یاشار سلطانی ، مدیر مسئول سایت معماری نیوز ، به اتهام انتشار اسناد مربوط به فروش و یا تقسیم املاک توسط شهرداری تهران ، به همراه وکیل مدافع‌ اش ، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران ، به ریاست قاضی صلواتی ، حاضر شد.
‎یاشار سلطانی روز گذشته با حضور در دادگاه انقلاب و قبل از ورود به شعبه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا ، مبنی بر عناوین اتهامی در پرونده عنوان کرد: «موضوع شکایت‌ها فقط پرونده املاک نیست.»
«وی مدعی شد: شکایت‌های دیگری هم هست مانند انتشار خبر عروسی دختر آقای قالیباف با عنوان قرق پارک لویزان که شکایت آقای قالیباف را به همراه داشت. خبر مربوط به پسر آقای چمران که گفته بودیم از رانت در بحث استخدام در معاونت شهرسازی تپه های عباس آباد استفاده کردند و شکایات دیگر.»
سایت «معماری نیوز» در سال گذشته اقدام به انتشار گزارشی از سازمان بازرسی کل کشور کرده بود که براساس آن شهردار تهران ۱، ۱۰۰، ۰۰۰ متر مربع زمین، خانه ویلایی و آپارتمان به ارزش چند هزار میلیارد تومان به برخی افراد واگذار کرده است. نام برخی از اعضای شورای شهر تهران نیز در این لیستت وجود دارد. گفته می‌شود ارزش مالی این واگذاری ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.
یاشار سلطانی، مدیرمسئول سایت معماری نیوز، در تاریخ ۲۷ شهریورماه ۹۵ به دلیل افشای لیست واگذاری‌های شهرداری تهران، به دادگاه رسانه تهران احضار و دستگیر شده بود و پس از دو ماه بازداشت با قرار وثیقه آزاد شد.
لازم به ذکر است که،سخنگوی قوه قضاییه پیشتر گفته بود: در این پرونده، با افشای فساد برخورد نشده بلکه با انتشار سند محرمانه برخورد شده است و پس از آنکه بازرسی کل کشور وارد شد، شهرداری هم در حال بررسی موضوع بود، اما پیش از تمام شدن گزارش بازرسی کل کشور، بعضی از افراد آن را منتشر کردند که نفسِ انتشار سند محرمانه و جرم است.
و نیز، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، گفته بود: انگیزه یاشار سلطانی از افشای نامه سازمان بازرسی کل کشور درباره پرونده واگذاری املاک شهرداری تهران «سیاسی» بوده و او برای «پیروزی یک جریان خاص سیاسی در شورای شهر تهران» دست به این اقدام زده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر